וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי דת ברוסיה מגנים על מילת נשים: "חשוב לרסן את מיניותן"

דוח בנושא מילת נשים חשף כי ילדות רבות עוברות את ההליך האכזרי בחבל דאגסטן המוסלמי. המנהיג האסלאמי בחבל הביע תמיכה במנהג ואמר כי "מוטב שכל הנשים יעשו זאת". כומר בכיר: "נשים נוצרו כדי ללדת, פמיניזם הוא שקר"

נשים מוסלמיות בכפר קומסומולסקויה שברפובליקת דאגסטן, רוסיה. נובמבר 2015. AP
"נוצרו כדי ללדת ולגדל ילדים". נשים מוסלמיות בדאגסטן/AP

דוח בנושא מילת נשים באזור צפון הקווקז עורר לאחרונה ויכוח עז ברוסיה, זאת כאשר אנשי דת בחרו להגן על המנהג שנחשב אכזרי במיוחד. המטיף האסלאמי איסמעיל ברדייב אישר בריאיון כי יש המקיימים את המנהג בכפרים מסוימים בחבל דאגסטן, שרוב אוכלוסייתו מוסלמית. הוא אף אמר כי "הדבר נעשה משום שחשוב לרסן את מיניותן של נשים", וציין כי "מוטב היה אם כל הנשים היו עוברות את התהליך הזה".

דבריו של ברדייב, לפיהם מילת נשים אינה מונעת מהן ללדת ו"מונעת הוללות", עוררו תגובות סוערות ברוסיה והוא חזר בו. בדברים שפרסם בכלי תקשורת שונים אמר ברדייב כי דבריו היו בדיחה וכי הם עוותו בידי עיתונאים כדי להציגו כתומך נלהב של מילת נשים.

עוד ידיעות מהעולם:
גרמניה: "אין מקום לבורקה במדינתנו – אבל לא נוכל לאסור עליה"
"כמו טראמפ": ההערה של סגן נשיא ארה"ב שהרגיזה את יפן
צרפת: בכירת אש"ף חנאן עשראווי תקבל תואר אבירות

דגסטן. תמר ברס,
המנהג מתקיים בכפרים ההרריים של חבל הארץ. דאגסטן/תמר ברס

אך ברדייב אינו המנהיג הדתי היחיד שהביע תמיכה במנהג הפרימיטיבי. מקבילו הנוצרי-אורתודוקסי, וסבולוד צ'פלין, גיבה אותו בפוסט שכתב בפייסבוק ואמר כי הוא "מזדהה עם המופתי ומקווה שהוא לא ייסוג מעמדתו בגלל ההיסטריה שתתחיל בעקבותיה". צ'פלין הוסיף כי לנוצרים אמנם יש מסורות שונות, אך הדבר לא עצר בעדם מעולם מלכבד את העמים השכנים.

לטענתו, "מילת נשים אינה דרושה לנשים נוצריות משום שהן לא מופקרות בכל מקרה". הוא אף הסכים עם ברדייב בטענה כי "נשים נוצרו כדי ללדת ולגדל ילדים" ואף הוסיף כי "פמיניזם הוא שקר של המאה ה-20".

התגובות לדבריהם של המנהיגים הדתיים ברשת לא איחרו להגיע ורבים תקפו דווקא את המנהיג הנוצרי צ'פלין. "אתה לא צריך להזדהות עם האסלאם כדי להבין שמילת נשים אינה חלק מקובל של המסורת המוסלמית, אלא מנהג שורשי, מקומי ושבטי", כתב אחד המגיבים. "זה לא מתפקידו של נזיר רווק לדון בגופן של נשים, בלידות ובילדים שלהן", כתב צעיר אחר, ואילו אחת הנשים שהגיבו על הפוסט שפרסם צ'פלין כתבה: "שריפת כופרים והטבעת מכשפות בתוך שקים היו גם מסורות נוצריות מהוללות – האם כדאי שנחזור אליהן גם?".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גברים מוסלמים בתפילת יום השישי במסגד המרכזי במחצ'קלה, בירת חבל דאגסטן שברוסיה. נובמבר 2015. AP
רוב הנשים שהתראיינו לדוח ראו את מילתן כחובה מוסלמית. גברים בתפילה במצ'חקלה, בירת דאגסטן/AP

בדוח בנושא, שנכתב בידי ארגון "יוזמת הצדק הרוסית", נכתבו סיכומי ראיונות עם נשים רבות מדאגסטן – שהעלו את המסקנה לפיה מילת הנשים נפוצה מאוד בכפרים ההרריים של חבל הארץ המוסלמי. המנהג, שגונה בעבר בידי האו"ם והוגדר כהתעללות בילדים, מבוצע בדרך כלל בתנאים לא סניטריים וללא הרדמה, ובדרך כלל נעשה בילדות קטנות מאוד שטרם מלאו להן שלוש שנים.

בראיונות המופיעים בדוח, שאינו מזהה את הנשים בשמותיהן, אומרות תושבות דאגסטן כי מילת נשים נחשבת במשפחותיהן כחובה מוסלמית עבורן ועבור בנותיהן. על פי המסמך, מדובר בנושא שאינו נידון רבות בקרב האוכלוסייה המוסלמית בחבל הארץ, ברובה מסורתית ואדוקה, וכי מילת נשים אינה מגונה בידי מנהיגים דתיים.

לפי נתוני האו"ם, מילת נשים מבוצעת ביותר מ-30 מדינות, רובן באפריקה, בדרך כלל בילדות קטנות או בנערות. התהליך כולל חיתוך של חלקים מאיברי המין ולרוב מתבצע, כאמור, בתת-תנאים וללא הרדמה כלל. ילדות רבות סובלות מדימומים חמורים ומזיהומים בעקבות ההליך הקשה, ואף מגיעות למצבי טראומה פסיכולוגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully