וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: מתה הטיגריסית "הכוכבת" - המבוגרת ביותר ששרדה בטבע

מצ'אלי נראתה לראשונה בפארק הלאומי רהנטהמבור שבצפון הודו ב-1997 ופכה פופולארית בקרב תיירים. היא נמצאה מורעבת ובהכרה חלקית. לדברי מנהל פרויקט הטיגריסים בשמורת הטבע, היא מתה מוות טבעי

עריכה: אביב אירגז

מצ'אלי, טיגריסית כבת 20, מתה בפארק הלאומי רהנטהמבור שבצפון הודו. מצ'אלי הייתה הטיגריסית המבוגרת בעולם ששרדה בטבע. היא הייתה אטרקציה מרכזית שמשכה מטיילים רבים לפארק וככל הנראה הייתה אחד הטיגריסים המצולמים ביותר בעולם ואף כונתה "המלכה האם".

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי מצ'אלי נמצאה לפני כמה ימים בשמורת הטבע מורעבת ובהכרה חלקית. יוג'ש קומאר סהו, מנהל פרויקט הטיגריסים ברהנטהמבור אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "ניסינו לתת לה טיפול רפואי אבל היא מתה". לדבריו, "זה היה מוות טבעי הקשור לגילה".

עוד בעולם:
ארה"ב: משרד המשפטים הורה להפסיק את הפעלת בתי הכלא הפרטיים
צרפת: בכירת אש"ף חנאן עשראווי תקבל תואר אבירות
"כמו טראמפ": ההערה של סגן נשיא ארה"ב שהרגיזה את יפן

מצ'אלי, הטיגריסית המבוגרת ביותר שחיה בטבע, מתה בהודו,  אוגוסט 2016. פייסבוק, צילום מסך
כמחצית מהטיגריסים ברהנטהמבור הם צאצאיה. מצ'אלי בשמורת הטבע/צילום מסך, פייסבוק

כמחצית מהטיגריסים ברהנטהמבור הם צאצאיה של מצ'אלי, שקיבלה את שמה (דג בהינדית) בשל הסימנים הייחודיים על פניה. היא הייתה הטיגריסית המפורסמת ביותר בהודו ואף הוקם לה עמוד בפייסבוק.

גילה המדויק של מצ'אלי אינו ידוע, אך היא נראתה לראשונה ב-1997 ובמהרה הפכה פופולארית במיוחד בקרב תיירים בשל השלווה שהקרינה ושליטתה בפארק שבו חיים כ-60 טיגריסים. דמותה של מצ'אלי הונצחה על גבי בולים והיא אף כיכבה בסרטים תיעודיים וסייעה להחיות את הפארק הלאומי. אך היא תיזכר בעיקר בעקבות סרטון משנת 2014, אז תיעד תייר קרב בינה לבין תנין, שבסופו היא ניצחה.

(עדכון אחרון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully