וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: נבחנים פגמים בחקירת מפקד מצ"ח

19.8.2016 / 10:45

פרקליט המדינה שי ניצן בוחן את הפגמים בהליך חקירתו של גיל ממון, שמסמך התלונה נגדו הודלף לו לפני חקירתו, וכן את השיחה שערך ממון עם האדם האחראי על חקירתו, מה שהעלה חשד לשיבוש

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

פרקליט המדינה שי ניצן בוחן את הפגמים שנפלו בהליך חקירתו של מפקד מצ"ח גיל ממון. זאת בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS שבו נחשף כי לממון הודלף מסמך התלונה נגדו לפני חקירתו. המסמך כלל את כל החשדות, בין היתר לתפירת מכרזים ומינוי מקורבים, וכן רשימת עדים פוטנציאליים שיוכלו לאמת את החשדות, רובם פקודיו של ממון.

באותו מעמד התבשר ממון כי עתידה להיפתח נגדו חקירה פלילית. חודשיים לאחר שקיבל ממון את המסמך לידיו הוא נקרא לחקירה, מה שנוגד כל הליך תקין של חקירה באזהרה בו אמור החשוד לשמוע לראשונה את החשדות נגדו. את המסמך העביר לידיו של ממון ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי.

לקריאה נוספת:
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: קריאה לבדוק כשלים בחקירת מפקד מצ"ח
העביד חיילים בביתו וטייח תאונה: פרטים מחקירת המועמד למפקד מצ"ח
חקירה נגד המועמד המוביל למפקד מצ"ח: "תפר מכרזים ומינה מקורבים"

סא"ל גיל ממון ורפ"ק נועם קייזר מיחידת "מגן" ותמונות של הסמים שהוסלקו בגלגל רזרבי, יוני 2012. דובר צה"ל
קיבל רשימת עדים פוטנציאליים נגדו - רובם פקודיו. ממון/דובר צה"ל

יתרה מכך, לאחר אותה שיחה בה התבשר ממון כי הוא עתיד להיחקר ביחידה לחקירות פנים של צה"ל, הוא התקשר לדבר עם מפקד היחידה לחקירות פנימיות (היחק"פ) נתנאל לויט, הממונה הישיר על הליך חקירתו שלו ופקודו הפוטנציאלי של מי שימונה לתפקיד מפקד מצ"ח בהמשך, מה שמעלה חשד לשיבוש של ממש. לויט כתב על כך מזכר שהופיע בחומר החקירה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, בעקבות תלונה שהוגשה נגדו על ידי אזרח עובד צה"ל, זומן ממון, שהיה באותה עת סגן אלוף, לחקירה באזהרה בשורת חשדות אשר הועלו נגדו. בין היתר, יוחסו לאלוף משנה ממון עבירות חמורות של זיוף ומרמה בתפירת מכרזים למקורבים בהם חברו הקרוב, לויט, זאת בעת ששירת כמפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. דובר צה"ל
העביר לממון את כל פרטי החקירה נגדו. טופולנסקי/דובר צה"ל

עורכי דינו של המתלונן נגד ממון פנו ליועץ המשפטי לממשלה בטענה שמדובר בזיהום ההליך הפלילי עד כדי שיבוש הליכי חקירה, על ידי לא אחר ממפקד מצ"ח בעצמו. גם התנועה לאיכות השלטון פנתה בדרישה לשר הביטחון לבדוק את הפגמים.

יש לציין כי בפרשת הרפז, נחקר חשד לשיבוש קטן הרבה יותר ממה שמתואר במקרה זה. ממון היה החוקר בפרשת הרפז ולא מן הנמנע כי בשל סיבה זו לא נבדקים הדברים אצל היועץ המשפטי לממשלה, שנחקר בעצמו בפרשה עד שתיקו נגנז על עבירות פעוטות מאלה, אלא הועברו לבדיקה בפרקליטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully