וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הביקורת על התנאים: אוסטרליה תסגור מחנה פליטים שנוי במחלוקת

17.8.2016 / 23:55

אוסטרליה ופפואה גינאה החדשה סיכמו לסגור את מרכז הקליטה באי מנוס, אולם לא הקציבו מסגרת זמן לכך ו-800 עצירים יישארו באפילה. זאת ברקע תחקיר על התנאים במחנה אחר שמנהלת אוסטרליה, באי נאורו

מחנה באי נאורו שבו משוכנים פליטים שניסו להגיע לאוסטרליה דרך הים, אווגוסט 2016. אמנסי, אתר רשמי
לא ברור מה יעלה בגורלם. ילדי פליטים במחנה בנאורו/אתר רשמי, אמנסי

אוסטרליה ופפואה גינאה החדשה סיכמו היום (רביעי) לסגור מחנה פליטים שנוי-במחלוקת באי מנוס שממומן בידי קנברה. עם זאת, הן לא הקציבו מסגרת זמן לכך והותירו 800 פליטים באפילה.

תחת החוק האוסטרלי, כל מי שנתפס מנסה להגיע למדינה באמצעות סירה נשלחים למחנות באי נאורו שבאוקיינוס השקט או לאי מנוס שלחופי פפואה גינאה החדשה. מי שמגיע לשם לא יכול להיקלט באוסטרליה. חלק ממבקשי המקלט מבלים שנים רבות במחנות, שספגו ביקורת מצד האו"ם ומצד ארגוני זכויות אדם. דיווחים רבים סיפרו על ניצול ועל פגיעות עצמיות בקרב העצירים, בהם ילדים.

ההודעה הגיעה לאחר שבגרדיאן הבריטי נחשפו מסמכים שפירטו על יותר מ-2,000 תקיפות מיניות וניסיונות התאבדות שאירעו בשנתיים האחרונות במחנה המעצר בנאורו. התנאים הקשים שם והדיווחים על ניצול הילדים במחנות גררו ביקורת נוקבת מבית ובעולם.

לקריאה נוספת בנושא
"מעדיפים למות": נחשפה התעללות קשה בילדים במתקן מהגרים אוסטרלי
ארגוני זכויות אדם: "אוסטרליה מתעלמת מהתעללויות בפליטים"

"פפואה גינאה החדשה ואוסטרליה מסכימות על כך שעל המרכז להיסגר", אמר ראש ממשלת פפואה גינאה החדשה פיטר אוניל לאחר שפגש את שר ההגירה האוסטרלי פיטר דאטון. האחרון שב על עמדתה הרשמית של ממשלתו ולפיה אוסטרליה לא תקלוט פליטים המוחזקים בפפואה גינאה החדשה. "העמדה שלנו, שאושרה היום שוב עם פפואה גינאה החדשה, היא ששום עציר ממרכז הקליטה האזורי במנוס יתיישב מחדש באוסטרליה". הוא לא התייחס לעצירים בנאורו.

ארגוני זכויות אדם בירכו על המהלך. "כמעט אלף גברים במנוס איבדו כשלוש או ארבע שנים מחייהם כשהם תקועים בין לבין ללא סיבה מוצדקת", אמרה אליין פירסון, האחראית על אזור אוסטרליה בארגון משמר זכויות האדם. "הם סובלים מזוהמה, מתנאים קשים, מטיפול רפואי לא הולם ומאלימות. הגיע הזמן לתת להם להמשיך בחייהם ולחיות בכבוד ובביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully