וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני זכויות אדם: "אוסטרליה מתעלמת מהתעללויות בפליטים"

אמנסטי ומשמר זוכיות האדם, שנציגיהם ביקרו במחנה פליטים באי נאורו, לשם נשלחים מבקשי מקלט שניסו להגיע לאוסטרליה דרך הים, טוענים כי הממשל בקנברה מעלים עין ממקרי ההתעללות המינית והפיזית במקום ומההזנחה הקשה. זאת, כצעד הרתעתי במטרה למנוע הגירה ליבשת

מחנה באי נאורו שבו משוכנים פליטים שניסו להגיע לאוסטרליה דרך הים, אווגוסט 2016. אמנסי, אתר רשמי
"ממשלת אוסטרליה מתעלמת ממצבם". ילדים במחנה הפליטים/אתר רשמי, אמנסי

אוסטרליה מעלימה עין במכוון מהטיפול הבלתי-אנושי בפליטים המוחזקים באי נאורו שבדרום האוקיינוס השקט, הממומן על ידי הממשלה – כך נמסר היום (רביעי) בדוח משותף של ארגוני זכויות האדם "אמנסטי" ו"משמר זוכיות האדם". זאת, לפי הדוח, כאמצעי הרתעה הנועד למנוע ממהגרים נוספים מלהגיע ליבשת.

תחת מדיניות ההגירה הקשוחה של קנברה, פליטים המנסים להגיע לאוסטרליה בספינה ומאותרים בים נשלחים לשני מחנות פליטים עיקריים הנמצאים באי מאנוס שבפפואה-גינאה החדשה, או באי נאורו. המחנה האחרון ספג ביקורת קשה על התנאים הקשים השוררים בו ועל התעללות חמורה. לאחרונה אף אירעו כמה מקרי התאבדות וניסיונות התאבדות של עצורים במקום, כצעד מחאתי על היחס אליהם.

מדינת נאורו מקשה מאוד על גופים המעוניינים לבדוק את המצב בשטח, ואף גובה יותר מ-6,000 דולרים מעיתונאים זרים רק על האפשרות להגיש בקשה לוויזה. כמו כן, המדינה אוסרת את הגישה לרשתות חברתיות. למרות מדיניות הסודיות שבה היא נוקטת, נאורו אפשרה לשני חוקרים מארגוני זכויות האדם אמנסטי ומשמר זכויות האדם להיכנס למדינה למשך 12 יום.

מחנה באי נאורו שבו משוכנים פליטים שניסו להגיע לאוסטרליה דרך הים, אווגוסט 2016. אמנסי, אתר רשמי
"התעללות חמורה". אוהל במחנה הפליטים בנאורו/אתר רשמי, אמנסי

הדוח המשותף של הארגונים מבוסס על ראיונות עם 84 פליטים ומבקשי מקלט ממדינות שונות, בהן עיראק, איראן, פקיסטן ואפגניסטן, כמו גם עובדי סיוע, הטוענים כי נראה שקנברה מודעת למצב הקשה במקום. בראיונות מעידים הגורמים על תנאים הדומים לתנאי כלא, על טיפול רפואי לקוי, ותקיפות מיניות ופיזיות של פליטים בידי תושבי האי.

"נראה שהכישלון של ממשלת אוסטרליה בפנייה להתעללויות הקשות הוא מדיניות מכוונת שנועדה להרתיע מבקשי מקלט נוספים מלהגיע למדינה באמצעות ספינה", נמסר בהצהרת ארגון "משמר זוכיות האדם" שהתלווה לדוח.

דוברת משרד ההגירה האוסטרלי אמרה כי הארגונים לא פנו אליה לפני סיום הדוח. "למשרד לא היתה הזדמנות לקבל מידע על הטענות, ואנו וקראים להם ליצור עמנו קשר לפני שהם משמיעים טענות כאלה". הגוף המנהל את המחנה דחה את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully