וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר רווקים, חתונה בגיל מאוחר: אלו נתוני הנישואים לקראת ט"ו באב

17.8.2016 / 17:07

לקראת חג האהבה העברי שיחול מחר בערב, פורסם דוח של הלמ"ס שממנו עולה כי גיל הממוצע לחתונה עבור נשים וגברים עלה. עוד בדוח: הערים עם מספר הרווקים הגבוה ביותר והמדינה הפופולרית לנישואים בחו"ל

אילוסטרציה. ShutterStock
ירידה בפער הגילים בנישואים ראשונים בין החתן לכלה/ShutterStock

לקראת ט"ו באב, יום האהבה העברי, שיחל מחר (חמישי) בערב, פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) דוח בעניין הנישואים בישראל. הדוח מרכז את נתוני הנישואים בארץ בשנת 2014. כך למשל, בשנה זו נישאו במדינה 50,797 זוגות במוסדות הדת, 73% מתוכם יהודים. מתוך כלל הזוגות היהודים שנישאו באותה שנה, 87% התחתנו לראשונה. 5.1% היו נישואים של גרוש וגרושה, 4.4% של גרוש עם רווקה ו-2.9% של רווק עם גרושה.

מנתוני הלמ"ס עולה כי הגיל הממוצע לחתנים באותה שנה הוא 27.6, כאשר בקרב האוכלוסייה היהודית הגיל הממוצע הוא 27.9. הגיל הממוצע לכלות הוא 25, ובקרב האוכלוסייה היהודית 25.9. ניכר כי ב-45 השנים האחרונות חלה עלייה של שלוש שנים בגיל הממוצע לחתנים ושלוש וחצי שנים בגיל הממוצע לכלות. עקב כך, נרשמה גם ירידה בפער הגילים הממוצע בנישואים ראשונים בין החתן לכלה מ-3.3 שנים בעבר ל-2.6 ב-2014. מגמה זו מתעצמת בקרב היהודים, שם עלה גיל הממוצע לחתנים ב-2.9 שנים ולכלות ב-4.1 שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה: החקלאי שירה למוות בפורץ היה מאוים על ידי החשודים
החשוד באונס באלנבי 40 מכחיש: "רק רציתי לדבר איתה בשירותים"
בבית הספר ברמלה הופתעו מצנצנות העוברים: "חשבתי שאלו צפרדעים"

הגעלת כלים לפסח, בני ברק. 20 באפריל 2016. ראובן קסטרו
אחוז הרווקים הנמוך ביותר בגילאים 29-25 בבני ברק/ראובן קסטרו

עבור אלו שלא התחתנו בשנה זו, יש גם בשורות משמחות: כתוצאה מהעלייה בגיל הנישואים באוכלוסייה היהודית, אחוז הרווקים והרווקות עלה. אחוז הרווקים היהודים בגילאי 29-25 היה 28% בסוף שנות ה-70, ואילו בסוף שנת 2014 עומד על 65%. אחוז הרווקות היהודיות בגילאים אלו עלה מ-13% בתקופה המקבילה, ל-50%.

גם בגילאים בוגרים יותר נרשמה עלייה במספר הרווקים. כך, אחוז הרווקים היהודים בני 49-45 עלה מ-3% בשנות ה-70 ל-11% בסוף שנת 2014. הרווקות היהודיות בגיל הזה עלה בתקופה המקבילה מ-2% ל-9%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אחוז הרווקים היהודים בני 29-25 הגבוה ביותר מבין היישובים שבהם יותר ממאה אלף תושבים נמצאים באבן יהודה, קריית טבעון וכמובן – תל אביב. מנגד, אחוז הרווקים הנמוך ביותר באותה קבוצת גיל ביישובים אלו נמצא במודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד ובני ברק.

בתל אביב, רמת גן וגבעתיים נמצא אחוז הרווקים היהודים בני 49-45 הגבוה ביותר. לעומתם, ביישובים מודיעין עילית, ביתר עילית, שוהם ואלעד נרשם אחוז רווקים יהודים נמוך בגילאים אלו.

איפה עוד נישאים זוגות ששניהם יהודים ורשומים במרשם האוכלוסין?

בשנת 2014 דווח למרשם האוכלוסין על 8,782 מקרי נישואים בחו"ל. שליש מתוכם בוצעו ב-2014, שליש מתוכם ב-2013 והיתר בוצעו עוד קודם לכן אבל נרשמו רק באותה שנה. 43% מבין המקרים הללו היו של שני בני זוג שרשומים במרשם האוכלוסין. ב-39% רק הגבר רשום במרשם האוכלוסין וב-18% רק האישה הייתה רשומה.

המדינה הפופולרית שבה נישאים זוגות אשר שניהם יהודים ורשומים במרשם האוכלוסין היא קפריסין. זוגות שבהם רק אחד מבני הזוג הוא יהודי והשני אינו רשום במרשם האוכלוסין מרבים להתחתן בברית המועצות, וזוגות שבהם אחד מבני הזוג יהודי והשני אינו יהודי מתחתנים לרוב בצ'כיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully