וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ידעתי שזה אסור": השוטר שנחשד באונס נערה בסיכון לא יועמד לדין פלילי

17.8.2016 / 17:49

פרסום ראשון: קובי ספיר, שנחקר בחשד שאנס בת 17 שהגיעה לתחנת המשטרה משום שלא היה לה היכן לישון, הורשע בבית דין משמעתי בעבירה קלה בלבד. לדבריו, "אין פסול בבחורה שנענית לקשר איתי". לטענת חוקריו, "הפך את התחנה לבית זונות". עורכי דינו: "נעשה לו עוול"

רב-סמל בכיר קובי ספיר. פייסבוק, אתר רשמי
"הפך את התחנה לבית זונות". ספיר/אתר רשמי, פייסבוק

רב-סמל בכיר קובי ספיר נעצר לפני כמה חודשים בחשד לאונס נערה ששהתה במעון לנערות בסיכון והגיעה לתחנת המשטרה שבה שירת בתל אביב. אלא שלוואלה! NEWS נודע כי למרות החשדות החמורים נגדו, התיק הפלילי בעניינו נסגר. בסופו של דבר, הוא הורשע בעבירה קלה של התנהגות שאינה הולמת שוטר בבית הדין המשמעתי של המשטרה.

תחילתה של הפרשה היא בחודש מרץ האחרון, אז נעצר ספיר, בן 46, ונחקר בחשד לביצוע מעשה אונס במתלוננת. שמו הותר לפרסום על ידי בית המשפט בשל החשד כי הוא חזר על מעשים בעלי אופי דומה במקרים נוספים.

גם בחקירותיו במשטרה, הנחשפות לראשונה בוואלה! NEWS, הטיחו חוקרי מח"ש בספיר שוב ושוב כי הוא הפך את יומן התחנה ל"בית זונות", כלשונם. לטענתם, הוא ניצל את מעמד הגשת התלונה כדי לקיים קשר מיני עם א', המתלוננת הראשית נגדו, ועם מתלוננות נוספות. אלא בשל קשיים ראייתיים, הוגש בסופו של דבר נגד ספיר כתב אישום קל ביותר, וזאת במסגרת הסדר טיעון בינו לבין מח"ש, שבו תוארו המעשים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
גבר חשוד שהתחזה לאישה ברשתות חברתיות - וסחט נשים אחרות
משפחת החשוד בירי בפורץ: "אם לא היה פועל כך - היינו יושבים שבעה"
בן 16 מהצפון מואשם שדקר למוות קשיש סיעודי המרותק למיטתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניצל את מעמד הגשת התלונה לקשר מיני". התכתבות בין השוטר לנערה/מערכת וואלה!, צילום מסך
המתלוננת א', בת 17, מוגדרת נערה בסיכון. לדבריה, הוריה נרקומנים ואמה מאלצת אותה לשכב עם גברים תמורת כסף. היא הגיעה לתחנת המשטרה כי לא היה לה מקום לינה

המתלוננת א', נערה בת 17 ועשרה חודשים המוגדרת בסיכון, הובאה בתחילת חודש פברואר השנה לתחנת שכונות בתל אביב שבה שימש ספיר יומנאי. א' הגיעה לתחנה משום שלא היה לה מקום לינה באותו הלילה. במהלך שהותה בתחנה היא סיפרה לשוטרים על התנאים הקשים בבית הוריה, שאותם תיארה כנרקומנים. היא אף סיפרה כי אמה מאלצת אותה לעתים לקיים יחסי מין עם גברים תמורת כסף.

במהלך שהותה בתחנה, ניהלה א' שיחה עם סגן מפקד התחנה, כשספיר נוכח בשיחה ומתערב בה. בשלב מסוים, נותרה א' לבד עם ספיר, ושם היא האזינה להודעות שנשלחו לה מבן זוגה. בעקבות כך, החלו חילופי דברים בינה לבין ספיר, ששאל אותה "למה ילדה יפה כמוך צריכה לצאת עם גבר כזה?". לבקשתו של ספיר, הציגה לו א' תמונות שלה בטלפון הנייד ובתגובה הוא אמר לה ש"יש לה גוף יפה".

בסיומו של אותו ערב הועברה א' למעון נוער בתל אביב, כשכבר במהלך הנסיעה לשם היא קיבלה הודעה מספיר, שבה הוא הציע לה לנהל עמו קשר "משמעותי ומחייב", שיכלול גם יחסי מין. לבקשתו, שלחה לו א' תמונות נוספות שלה ואף שלחה לו את מספר הטלפון של המעון, כדי שיוכל ליצור עמה קשר. השניים שמרו על קשר, ובשלב כלשהו אמרה א' לספיר כי היא רוצה לעזוב את המעון וכי היא מחפשת פתרון לינה. לאחר חילופי דברים ביניהם, אמר לה ספיר כי הוא ישכור חדר במלון שישמש את השניים. הם נפגשו בבית מלון בבת ים, ושם קיימו יחסי מין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא רציתי באותו לילה שיהיה מישהו בתוכי, לא היה לי רצון לעשות משהו", אמרה א' בחקירתה במשטרה. "הוא שם עלי את הידיים שלו ואמרת לו 'לא, לא'. לא היה אכפת לו. הוא ממש שם את היד ואמרתי 'טוב נו'. נתתי לו פעם אחת שנמשכה הרבה זמן ואז אמרתי לו 'זהו, לא בא לי יותר'".

"הוא הוציא אקדח 'כדי שלא יהיו שטויות'. כמות הסקס שהוא דרש היתה מוגזמת"

בחקירה שאירעה בחודש פברואר, הוסיפה א' ותיארה את השתלשלות העניינים שאירעה, לדבריה, במלון שבו שהתה עם ספיר. "הוא דחף את האצבעות שלו לזה שלי ואני לא רציתי. הוא אמר לי 'שתקי, אני מחליט עכשיו', ואז אמרתי לו בעצבים: 'די, אתה לא רואה שאני עצבנית ושאין לי מצב רוח?'". בשלב זה, תיארה א', הוציא ספיר אקדח מהשידה שלידו. לשאלתה מדוע הוא זקוק לאקדח, השיב: "שזה יהיה לידי, שלא יהיו שטויות". לדברי א', בשלב זה היא רצתה לחזור למעון שבו שהתה, אלא שספיר "זרק אותה למיטה", לדבריה, והחל לקיים עמה יחסי מין. "הוא היה כאילו בחיים שלו לא עשה סקס. כמות סקס שהוא דרש היתה מוגזמת".

חוקרת: אמרת לו שאת לא רוצה?

א': לא רציתי בהתחלה. הוא ראה שאני לא רוצה, הוא גם אמר לי אחרי כל מה שקרה "ראיתי על הפרצוף שלך", אז למה הוא המשיך? הוא שם עלי ידיים ואני הורדתי, ושוב שם, ושוב הורדתי ואמרתי לו 'די'.

חוקרת: אז מה גרם לך (לקיים יחסי מין – א"ס)?

א': אחרי שהרבה פעמים הוא ניסה ולא הרגשתי טוב, לא היה לי כוח להתנגד אליו.

השוטר: "היא התלוננה כי לא נתתי לה כסף"

בבוקר החזיר ספיר את המתלוננת למעון הנוער שבו שהתה. לאחר מכן, נותק הקשר בין השניים לבקשתה. ספיר עצמו נחקר כמה פעמים ובמשך שעות ארוכות על ידי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים. בחקירתו הוא נשאל על הקשר שנוצר בינו לבין א' בתחנת המשטרה. "אם תוך כדי שיחה נוצר קשר ובחורה נענית לקשר איתי, אני לא רואה בזה פסול", טען, "מפה להגיד שאני אונס?".

בהמשך אמר ספיר כי א' "הפילה אותו בפח" והתעקש כי היא זו שיזמה את הקשר המיני ביניהם. "בגלל שלא נתתי לה כסף באותו יום כמו שהיא רצתה אז היא הגישה נגדי תלונה על אונס. אמרו לי להיזהר ממנה כי היא מתלוננת על אנשים על אונס אם הם לא נותנים לה כסף אחרי שהיא שוכבת איתם".

חוקרת: גם אם ילדה בת תשע תנסה להתחיל איתך אתה תשתף פעולה?

ספיר: היא לא ילדה. יש הבדל בין זה לבין בחורה בת 17 וחצי שיודעת מה היא רוצה. זה חוקי.

בהמשך, הטיחו חוקרי מח"ש בספיר את העובדה שניצל את מעמדו כשוטר בשביל לקיים יחסי מין עם מתלוננת. "אתה לא מבין שזו הפרת אמונים בצורה החמורה ביותר?", אמרו החוקרים. והוא מצדו השיב: "לא ידעתי שזה אסור".

חוקר: א' אמרה ששמת עליה את הידיים ושהיא אמרה "לא, לא, לא".

ספיר: זה לא נכון. הייתה פה הסכמה שלה. מפגש שהיא יזמה. אם הייתה אומרת "לא", זה לא היה קורה.

כתב האישום המשמעתי נגד ספיר הוגש באחרונה כחלק מהסדר טיעון, שבמסגרתו הודה ספיר בעובדות כתב האישום ועזב את המשטרה. כעת הוא ממתין לעונשו המשמעתי, ככל הנראה פיצוי כספי.

עו"ד חיים אוחנה ועו"ד נס אוחנה, המייצגים את ספיר, מסרו בתגובה: "נגד מרשנו הוטחו חשדות חמורים ביותר ומעצרו לווה בכותרות בומבסטיות ומרחיקות לכת, מבלי שניתנה לו ההזדמנות להגן על עצמו. זוהי הדוגמה הקלאסית לכך שלעתים יש לבכר את מיצוי ההליכים המשפטיים בטרם פרסום החשדות בתקשורת. אמנם המחלקה לחקירות שוטרים קיבלה את טענותינו בדבר חולשת המסכת הראייתית בתיק והחליטה לבסוף להימנע מהליך פלילי נגד מרשנו, אך את העוול הגדול והנזק הבלתי הפיך שנגרמו לו כבר לא ניתן יהיה לתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully