וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה: המספריים ששימשו בחנוכת המשכן נמסרו ליו"ר הכנסת

15.8.2016 / 16:54

המספריים שגזרו את הסרט בחנוכת המשכן נמצאו בכליו של קצין הכנסת לשעבר על ידי בנו, יחד עם הסרט ששימש באירוע. הפריטים יוצגו בתצוגה מיוחדת בכנסת, כחלק מהתערוכה המספרת את תולדות משכן

המספריים שגזרו את סרט חנוכת משכן הכנסת ב-1966. אוגוסט 2016. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
קצין הכנסת יוסף גריף ויו"ר הכנסת אדלשטיין עם המספריים והסרט/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, העניק היום (שני) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פריט נדיר: המספריים ששימשו לגזירת הסרט בעת חנוכת משכן הכנסת לפני 50 שנה. המספריים עוצבו לרגל האירוע על ידי הפסל דוד פלומבו, שפיסל גם את שערי הכניסה למשכן. המספריים נמסרו לקצין הכנסת על ידי תת-ניצב יובל גת, ראש חטיבת הדוברות במשטרה, שמצא אותן בחפציו של אביו, משה גת, שכיהן כקצין הכנסת בעבר.

"זהו בהחלט פריט היסטורי שנשמור מעתה באופן ראוי", אמר יו"ר הכנסת, "לאורך 50 שנות משכן הכנסת, ראה המשכן הזה וליווה את כל הרגעים ההיסטוריים, השמחים כמו העצובים, של מדינת ישראל ומדהים לראות כמה קרה מאז וכמה התפתחו המדינה והכנסת במשך יובל השנים שחלפו".

עוד בוואלה! NEWS:
בכפוף לשימוע: ראש עיריית אשקלון יואשם בשוחד ובהלבנת הון
הוגשה תביעה ייצוגית נגד מפיקי הופעתה של סיה בישראל
מתחילת השנה: עלייה של יותר מ-50% במספר ההרוגים בתאונות עבודה

המספריים שגזרו את סרט חנוכת משכן הכנסת ב-1966. אוגוסט 2016. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
הפריטים נמצאו בחפציו של קצין הכנסת לשעבר. המספריים והסרט/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

המספריים, יחד עם הסרט המקורי ששימש בטקס החנוכה, יוצבו בקופסת תצוגה מיוחדת בשדרה שליד לשכת יושב הראש, כחלק מהתערוכה המספרת את תולדות משכן הכנסת. במסגרת שנת היובל לציון חנוכת המשכן ערכה הכנסת סדרה של אירועים ופרויקטים חינוכיים ששחזרו את ההיסטוריה של הכנסת, את העבודה הפרלמנטרית הנעשית בה ואת מקומה המיוחד בציבוריות הישראלית.

טקס חנוכת משכן הכנסת נערך ב-30 באוגוסט 1966 בנוכחות כ-6,000 מוזמנים ובהם ראשי 44 פרלמנטים מכל רחבי העולם ושליחי 47 קהילות יהודיות בתפוצות. כ-5,000 מתושבי ירושלים אמנם לא נכחו בטקס באופן רשמי, אך הם צפו בו מעל הגבעות שמסביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully