וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג מונית סירב להסיע עיוורת בגלל כלבה? - ויפצה אותה ב-10,000 שקל

15.8.2016 / 0:12

אורה דרשן ביקשה להזמין מונית ביום גשום, אולם הנהג סירב להסיע את כלב הנחייה שלה מחשש שיפגע ברכבו. בית המשפט קבע כי הנהג הפר את חוק השוויון. "כלבי נחייה מהווים תחליף למאור עיניו של העיוור"

נהגי מוניות יהודים בירושלים, דואגים כי יחשבו שהם ערבים לאור המצב הבטחוני. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
בית המשפט פסק: הנהג עבר על חוק השוויון/נועם מושקוביץ

בית משפט השלום בירושלים פסק אתמול (ראשון) לטובתה של אורה דרשן, עיוורת שביקשה להזמין מונית ביום גשום, אך הנהג שהגיע למקום סירב לתת לכלב הנחייה שלה לעלות למונית מחשש לפגיעה ברכבו החדש. בית המשפט החליט שהנהג הפר את הוראות חוק השוויון משום שלא הסכים לתת לדרשן שירות בשל מוגבלותה ובשל כלב הנחייה הנלווה אליה, וקבע כי עליו לפצות את דרשן ב-10,000 שקלים.

את התביעה הגישה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשמה של דרשן, שהאשימה את הנהג באפליה פסולה במתן שירות ציבורי. "חוק השוויון קובע באופן מפורש את זכותם הבסיסית של אנשים עם מוגבלות להשתתף באופן שוויוני ופעיל בכל תחומי החיים, וכן את החובה במתן מענה הולם לצרכיהם", נמסר מהנציבות. "כלבי נחייה מהווים תחליף למאור עיניו של האדם העיוור, ומשמשים לו כזוג עיניים רואות. התנהגותו של הנתבע מרוקנת מתוכן את תכליתו ומטרתו של החוק. שלילת זכות זו עשויה לפגוע קשות בחירות התנועה של התובעת ובזכותה לכבוד ולשוויון".

עוד בוואלה! NEWS:
הירי בגנב המשאית: "חוששים מנקמה, המשפחה תבוא לחסל חשבונות"
פקחי עיריית לוד קנסו תושב ערבי שפתח את החנות שלו בערב ט' באב
ליברמן אסר על חיילים להתנדב עם פליטים: "שר יוצא נגד בני 3, לאן הגענו?"

עיוור חוצה מעבר חציה עם כלב נחייה. AP
"אבן דרך חשובה במאבק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות"/AP

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם, מאמין כי פסק הדין מהווה אבן דרך חשובה במאבק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות בכלל, ולמיגור התופעה הפסולה של אפלייתם של עיוורים המלווים בכלב נחייה בפרט. "החלטת בית המשפט מעבירה מסר חד וברור לנותני שירות ציבורי, לפיו אין למנוע מאנשים עם מוגבלות קבלת שירות, וכי אנשים עם מוגבלות זכאים להשתמש בתחבורה ציבורית, להגיע ממקום למקום בכל תנאי מזג אוויר ולשמור על שגרת חיים ככל אדם", הוסיף.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully