וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי עיריית לוד קנסו תושב ערבי שפתח את החנות שלו בערב ט' באב

14.8.2016 / 18:16

האיזון העדין שמאפשר לתושבים הערבים והיהודים לחיות יחד בלוד הופר כשיאסר אזברגה קיבל קנס של 600 שקל כי פתח את המרכול שלו אמש. "מנסים להרוס את הסטטוס-קוו", טען. העירייה: "מצפים להתחשבות מהציבור המוסלמי"

עריכה: מתן חדד

(עימותים בין יהודים לערבים בהר הבית על רקע ט' באב)

פקחים של עיריית לוד קנסו אמש (שבת) את הבעלים של "מינימרקט האחים אזברגה" ב-600 שקלים, משום שהעסק פעל בערב ט' באב. המרכול נמצא ברחוב דוד רמז, רחוב מרכזי וסואן ברוב שעות היום, ובכניסה לשכונת הרכבת, שבה מתגוררים רבים מתושביה הערבים של העיר. החנות פועלת בערב ט' באב כבר 50 שנה, וזו הייתה הפעם הראשונה שהפקחים התערבו בנושא. בעיני בעלי החנות ורבים מהתושבים הערבים, הדבר מהווה הפרה של הסטטוס-קוו שמאפשר לערבים וליהודים לחיות יחד בלוד.

"אין כבוד לערבים תושבי לוד. ללא התרעה מוקדמת של העירייה הגיעו פקחים אל העסק שלנו, קנסו אותנו וכפו עלינו לסגור את החנות", סיפר יאסר אזברגה, הבעלים של המרכול. "העיר לוד היא מעורבת, ערבים ויהודים חיים ביחד. כל חיינו מכרנו מצרכים וציוד ללקוחות יהודים וערבים".

אזברגה הבהיר כי ביום כיפור, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ובערב יום השואה החנות הייתה סגורה, אך לדבריו "אף גורם מעיריית לוד לא הודיע בעיתונות שבט' באב יש לסגור את החנויות". לטענתו, "רק בלוד מצפצפים על התושבים הערבים. יש ניסיון להרוס את הסטטוס-קוו, שהיה שנים בעיר והיה טוב".

עוד בנושא:
עימותים בין יהודים למוסלמים בתפילת תשעה באב בהר הבית
צום ט' באב: אלפים צפויים להגיע לכותל – אבטחה כבדה בירושלים

יאסר אזברגה, הבעלים של מינימרקט האחים אזברגה, שנקנס על ידי פקחים של עיריית לוד כי העסק שלו עבד בערב תשעה באב, 12 באוגוסט 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי -  Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"אין כבוד לערבים תושבי לוד". אזברגה בפתח המרכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

"עיריית לוד פועלת ומקדמת את האינטרסים של הגרעין התורני בעיר", מסר חבר מועצת העיר לוד, עבד אזברגה. "ראש עיריית לוד מנסה לשנות את הסטטוס-קוו שהיה נהוג 50 שנה בעיר. ניסו לעשות זאת בעבר והדבר עורר סערה בעיר, וכנראה שכעת מנסים לעשות זאת שוב ולשנות בכוח את האופי של העיר". אזברגה הוסיף כי הוא רואה באירוע האחרון "פגיעה חמורה בתושבים הערבים", ואמר כי הוא שוקל לקיים דיון חירום במועצה בנושא.

גם עבד אזברגה, בדומה ליאסר אזברגה, הזכיר כי לוד היא עיר שבה חיים יהודים לצד ערבים, וחשוב לאפשר חופש פולחן ולכבד את המסורות שלי שני הצדדים. "במועדים שקשורים למדינה כמו יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום כיפור אנחנו מכבדים, סוגרים את העסקים ומשתדלים לשמור על השקט", ציין.

יאיר רביבו. דרור עינב
"עיריית לוד מקדמת את האינטרסים של הגרעין התורני". ראש עיריית לוד, יאיר רביבו/דרור עינב

מעיריית לוד נמסר כי "הסטטוס-קוו הקיים בלוד מתייחס בעיקר לסוגיית האכיפה של סגירת עסקים בשבתות, בניסיון לאזן בין שמירה על אופיו של יום השבת כיום מנוחה דתי עבור הציבור היהודי, ובין קיומה של פעילות כלכלית ושמירה על חופש העיסוק של תושבי העיר מהמגזר הערבי. לפיכך, מאפשרת העירייה לבעלי עסקים בעיר העתיקה בלבד, בעיקר פיצוציות וחנויות לממכר מזון, לפתוח את עסקיהם בשבתות וכן במועדים היוצאים בחופף לשבתות ולמועדים יהודיים, כמו בעת צום הרמדאן".

עם זאת, הבהירו בעירייה, "בימי אבל וזיכרון יהודיים רשמיים, לרבות ט' באב, נאכף החוק מאז ומתמיד, כך שאין כל ניסיון לפגוע בציבור הערבי או בסטטוס-קוו. באשר לטענות על אי מתן התרעות, העירייה תבחן את הטענות עם שובה מהפגרה". עוד הוסיפו: "כשם שהציבור היהודי מכבד את התושבים המוסלמים במועדים הקדושים להם ומאפשר להם לנהוג על פי רוח דתם ולשמור על תרבותם, כך מצופה שהציבור הערבי יגלה התחשבות באחד המועדים הקדושים ביותר לעם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully