וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גורם למדענים להסתיר את גילוי "כדור הארץ הנוסף"?

15.8.2016 / 9:39

יתכן שאנו קרובים מתמיד לפגישה עם חייזרים? חוקרים שערכו תצפיות על כוכבי לכת גילו כי כוכב אחד הוא בעל מאפיינים דומים לכדור הארץ ובעל סבירות גבוהה לחיים עליו, אולם משום מה הם מעכבים את הפרסום

תחקיר: נועה שוסטרמן, עריכה: ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך

בסרטון - וואלה, הבנתי: כל מה שצריך לדעת על קפלר 452B - בן דודו של כדור הארץ

סוף סוף החליטו מדענים לחשוף את עובדת קיומו של כוכב לכת חדש, שלפי הסברה יש עליו מים בדומה לכדור הארץ. משמעות הדבר כי יתכנו חיים נוספים בגלקסיה מלבדנו.

מתוך 4,000 כוכבי לכת חוץ שמשיים שזוהו על ידי טלסקופ החלל של נאס"א, רק 20 נמצאו בעלי מאפיינים דומים לכדור הארץ. כמו כן, כוכבי הלכת נעים סביב כוכבים דמויי שמש, דבר המגביר את הסבירות למים על פני השטח שלהם.

כוכב לכת אחד, שעדיין לא זכה לשם, הצליח למשוך את תשומת ליבם של החוקרים, שגילו כי ישנה סברה ממשית לחיים עליו. לפי הדיווח של "דר שפיגל" הם מעכבים את פרסום התגלית ונצטרך להמתין ככל הנראה עד לסוף חודש אוגוסט, כדי לקבל פרטים נוספים על התגלית המדהימה.

חייזרים. ShutterStock
יתכן שהם קרובים מאי פעם./ShutterStock

זו אינה הפעם הראשונה בה סוכנויות החלל מגלות כוכב לכת הדומה לכדור הארץ. אולם עד כה כוכבי הלכת נמצאו קרים מדי או חמים מדי בכדי ליצור מים כנוזל. אולם בשנה שעברה נאס"א גילתה את "התאום" של הכוכב שלנו. הוא נקרא קפלר 452ב והוא גדול ב-60 אחוזים מכדור הארץ. כמו כן נמצא כי יש עליו הרי געש פעילים, אוקינוסים ושנה שנמשכת 385 ימים. עם זאת הוא נמצא במרחק 1,400 שנות אור מאיתנו כך שבלתי אפשרי עבור בני אדם לנחות עליו.

עם זאת, על פי הדיווח של "דר שפיגל", כוכב הלכת שהתגלה לאחרונה נמצא סמוך לפרוקסימה קנטאורי - הכוכב הקרוב ביותר למערכת השמש, במרחק 4.24 שנות אור בלבד. עדיין רחוק מדי עבור הטכנולוגיה שלנו, אבל קרוב מתמיד.

עוד באותו נושא

צוות חוקרים בינלאומי: נמצאו שלושה כוכבי לכת בעלי פוטנציאל לחיים

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully