וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מהמתקפה בשוויץ: "שפך נוזל דליק על מישהי, ודקר אחרים"

יום לאחר המתקפה, אישה בת 34 מתה בבית החולים. המשטרה בסן גלן ערכה חיפוש בבית התוקף, בן 27 "עם שם שוויצרי טיפוסי", שמת גם הוא מפצעיו.אדם שהמתין בתחנה "הצליח למנוע אסון גדול". החוקרים מבהירים: "לא טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

יום לאחר מתקפת ההצתה והדקירה ברכבת בצפון-מזרח שוויץ, זהותו של התוקף והמניע לאירוע החריג טרם התבררו. הנספטר קרוזי, דובר משטרת קנטון סן גלן, שמובילה את חקירת המתקפה בעיירה סלץ, הסביר היום (ראשון) כי כוחות המשטרה ערכו חיפוש בביתו של התוקף, תושב קנטון סמוך שנפצע בעצמו ואושפז בבית חולים מקומי.

הבוקר נמסר כי התוקף מת מפצעיו בבית החולים, כמו גם אישה בת 34 שנפצעה במהלך המתקפה. המשטרה סירבה למסור מידע נוסף בנוגע לתוקף, עד למסיבת עיתונאים רשמית שצפויה להיערך בהמשך היום.

על פי המשטרה, התוקף הוא אזרח שוויצרי בן 27 "עם שם שוויצרי טיפוסי". גורמים משטרתיים מסרו כבר אתמול כי מתחזקת ההערכה כי מדובר במתקפה על רקע סכסוך אישי או כנקמה על מקרה אישי כלשהו, והובהר כי "מניע טרוריסטי עדיין נראה מאוד מאוד קלוש". היום עוד נמסר כי "אין כל אינדיקציה" לכך שמדובר בפיגוע טרור. בעיתון "טגבלאט" דווח כי בידי המשטרה תיעוד של האירוע, ששופך אור על נסיבות המקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
רצתה למנוע מבעלה לטוס - והקפיצה את הכוננות בנמל התעופה בשוויץ
בן 6 הכה למוות את אחותו בת השבועיים בפלורידה; אמו נעצרה
אימאם מוסלמי ואדם נוסף נורו למוות מחוץ למסגד בניו יורק

תחנת הרכבת בסלץ, שוויץ, לאחר מתקפת הצתה ודקירה, 13 אוגוסט 2016. רויטרס
המשטרה מחזיקה בתיעוד של האירוע. תחנת הרכבת בסלץ, אמש/רויטרס

על פי עדי ראייה ברכבת ובתחנה בסלץ, אליה הגיעה הרכבת זמן קצר לאחר ההצתה והדקירה, המתקפה כוונה נגד אישה מסוימת. "שמעתי שהוא שפך נוזל על מישהי ואז דקר אותה, ואז תקף עוד אנשים", סיפר עד ראייה לרשת SRF. "ראיתי שלושה מסוקים וכמה אמבולנסים בדרך לזירה". טרם התבר אם מדובר בהרוגה.

מלבד התוקף, שישה בני אדם נפגעו משאיפת עשן ומדקירה, בהם ילד בן שש ונערה בן 17, שמצבם מוגדר אנוש. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, התוקף ספג בעצמו פציעות קשות. על פי חלק מהעדויות הוא ניסה להתאבד, אולם המשטרה סירבה לאשר זאת.

"יצא הרבה עשן מהדלת", סיפר עד ראייה נוסף, שתיאר כי אנשים רבים נמלטו מהרכבת, ומקצתם הוצאו ממנה על ידי כוחות הכיבוי. דובר המשטרה קרוזי סיפר כי אדם שהמתין בתחנת הרכבת בסלץ מיהר לסייע לנפגעים. "ההתערבות שלו מנעה אסון גדול יותר", הבהיר בשיחה עם העיתון השוויצרי "בליק". אותו אדם נפגע משאיפת עשן, אולם שוחרר היום מבית החולים. "למזלנו, הרכבת עצרה זמן קצר לאחר המתקפה. אחרת המצב היה הרבה יותר גרוע", הבהיר קרוזי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מתקפה ברכבת בסלז, שוויץ, 13 באוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
"יצא הרבה עשן מהדלת". זירת האירוע, אתמול/צילום מסך, טוויטר

מרטין גראף, מנכ"ל חברת האבטחה "Securitrans", הבהיר בריאיון לעיתון "שוויץ אם זונטג" כי תוגברה האבטחה בתחנות הרכבת מסביב לשעון, והוסיף כי הושם דגש גם על תחנות קטנות יותר, כמו זו בסלץ. עם זאת, הודה כי באזור סלץ לא הייתה אבטחה. "זה אזור מאוד שקט", הסביר. בשעות הערב כבר חודשה תנועת הרכבות בעיירה, לאחר שהופסקה בעקבות המתקפה.

מדובר במתקפה הראשונה מסוגה בשוויץ זה שנים רבות. אלי סטוקלברגר, מנהל איגוד התחבורה הציבורית, הסביר כי ביטחון הציבור נותר כשהיה, אולם הודה כי התחושה האישית של הנוסעים עשויה להיות שונה. "חשוב שהנוסעים ירגיעו בטוחים", אמר, "אנחנו חייבים לקחת את זה מאוד ברצינות". הוא הוסיף כי נוכחות אנשי הצוות בתחנות וברכבות תוגבר, בעיקר בשעות הערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, מרבית הרכבות במהלך שעות היום – כמו זו שבה אירעה המתקפה – ימשיכו לפעול ללא נוכחות מאבטחים. "זאת הנורמה, ואי אפשר לשנות אותה", הסביר סטוקלברגר. "מערכת התחבורה הציבורית שלנו מתפקדת, אין איום". יו"ר חברת הרכבות "סוטוסטבאהן", הנס אלטר, הגיע בעצמו לזירת המתקפה אתמול, והבהיר כי אין צורך בשינוי נהלי האבטחה. "הייתי משאיר הכול כפי שהוא", אמר. "עכשיו צריך לחכות", סיכם, בהתייחסות לחקירת המקרה.

(עדכון ראשון: 13:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully