וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם רשמי באיראן: כ-400 חיילי משמרות המהפכה נהרגו בסוריה

13.8.2016 / 1:30

ראש קרן השהיד ברפובליקה האסלאמית, מוחמד עלי שהידי, התייחס בפעם הראשונה למספר הלוחמים שנהרגו במהלך הקרבות לצד כוחות המשטר הסורי. לדבריו, מחצית מההרוגים הם שיעים ממוצא אפגני

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: תיעוד של מל"ט של חיזבאללה התוקף מטרות בחאלב)

ראש "קרן השהיד" באיראן, מוחמד עלי שהידי, חשף היום (שבת) את מספרם של לוחמי משמרות המהפכה שנהרגו עד כה במלחמת האזרחים בסוריה, שם נלחמו לצדו של הנשיא בשאר אסד – כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "אילנ"א" המקורבת למשטר. על פי הדיווח שהידי התייחס ל-400 בני משפחותיהם של ההרוגים אך לא נקב במספר מדויק של הלוחמים עצמם שנפלו בקרבות. זוהי הפעם הראשונה שבה גורם רשמי באיראן מתייחס בפומבי למספר ההרוגים מקרב משמרות המהפכה במדינה השסועה.

לדברי שהידי, "משמרות המהפכה העוצמתיים של איראן הכריזו על מספר הלוחמים שנהרגו בקרבות". הוא ציין כי כחצי מההרוגים הם ממוצא אפגני. מדובר באפגנים שיעים, שחלקם מתגוררים באיראן, הלוחמים לצד האזרחים האיראניים בסוריה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית, בני משפחותיהם של אותם ההרוגים הופנו ל"קרן השהיד", שמעניקה סיוע כלכלי לקרוביהם של הרוגי המלחמות האיראניים.

עוד כתבות מהעולם:
שיטפונות קטלניים בלואיזיאנה: שניים נהרגו, מאות חולצו מבתיהם
מתקפה ברכבת בשוויץ: לפחות שישה נפצעו מהצתה ומדקירה
כך הפך האח הקטן של דאעש לארגון המורדים החזק ביותר בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצעד צבאי של משמרות המהפכה בטהראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש מאי האחרון הודיעו משמרות המהפכה כי 13 חיילים נהרגו בקרבות נגד המורדים הסורים מדרום לעיר חאלב. מדובר היה ככל הנראה באחת האבידות הגדולות ביותר של הרפובליקה האסלאמית בשדה הקרב בסוריה. נוסף על 13 ההרוגים, דווח כי 21 איראנים נוספים נפצעו בקרבות.

(עדכון ראשון: 23:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully