וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות קטלניים בלואיזיאנה: שניים נהרגו, מאות חולצו מבתיהם

14.8.2016 / 0:17

מושל המדינה הכריז על מצב חירום לאור שיטפונות "היסטוריים וחסרי-תקדים". עד כה ירדו מאות מ"מ של גשם, ותושבים חולצו בסירות ובמסוקים. "זה השיטפון הנורא ביותר שראיתי", אמר תושב שפונה

צילום: רויטרס

שני בני אדם נהרגו וכאלף איש חולצו מבתיהם בעקבות הצפות ענק שפקדו את מדינת לואיזיאנה שבארצות הברית בסוף השבוע האחרון. מושל המדינה, ג'ון בל אדוורדס, אמר כי כוחות המשמר הלאומי של ארצות הברית וכוחות נוספים חילצו באמצעות סירות ומסוקים מאות תושבים מבתיהם וממכוניותיהם, וכי מדובר בשיטפונות "היסטוריים וחסרי תקדים". כמו כן הוא הזהיר שהסערה, שנעה באיטיות, צפויה להביא עמה גשמים כבדים נוספים.

"מדובר באירוע מתמשך, ואנו נמצאים בעיצומו", אמר אדוורדס וקרא לתושבים להישמע להוראות הפינוי ולא להסתמך על ניסיונות העבר, שכן לדבריו המדינה מעולם לא חוותה הצפות מסוג זה. המושל הכריז על מצב חירום, ואף פינה את אחוזתו לאחר שהמרתף שבה הוצף לחלוטין וזרם החשמל בה נותק. "זה מעולם לא קרה", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
המועמד שתומך בבדלנות, שאכטות וחופש הפרט יכריע את הבחירות בארה"ב?
יד רוחצת יד: מה עומד מאחורי הקשר התמוה בין פוטין לטראמפ?
יום הולדת ושיא גינס: קובה חוגגת 90 שנה לפידל קסטרו

הצפות ענק במדינת לואיזיאנה שבארצות הברית, אוגוסט 2016. רויטרס
"הנחשים היו בכל מקום". רחוב מוצף בלואיזיאנה/רויטרס

הסופה החלה ביום שישי, ובמהלכו ירדו בין 150 ל-250 מילימטרים של גשם. היום צפויים לרדת עוד 250-150 מילימטרים נוספים. אחד ההרוגים הוא גבר בן 68 שנפל לתוך תעלה. קורבן נוסף הוא גבר בן 54, שגופתו נמשתה מרכב ששקע.

בחלק מהמקומות המוצפים הסכנה היא כפולה, שכן נחשים רבים שורצים במים. "הנחשים היו בכל מקום", אמרה שאניטה אנגרום, בת 32, שחולצה מביתה. "עד שחילצו אותנו התפללתי לאלוהים שאני ומשפחתי נהיה בסדר". היא ציינה כי היא מאמינה שרוב רכושה, שכולל בין היתר שתי מכוניות, נפגע. "אנחנו צריכים להתחיל מחדש", אמרה בעצב.

ג'ון מיטשל בן ה-23 אמר כי כוחות הביטחון חילצו את חברתו ואת בתו בת השנה, והוא שחה עד למקום מבטחים. "זה השיטפון הנורא ביותר שראיתי אי פעם", אמר מיטשל. "ניסינו להמתין בביתנו, אך נאלצו להתפנות". הוא ציין כי הוא חושש שאיבד את ביתו ואת מכוניתו, וכי כל מה שהוא לקח היה שקית בגדים אחת.

(עדכון ראשון: 22:55)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הצפות ענק במדינת לואיזיאנה שבארצות הברית, אוגוסט 2016. AP
כאלף איש חולצו מבתיהם וממכוניותיהם/AP
הצפות ענק במדינת לואיזיאנה שבארצות הברית, אוגוסט 2016. AP
"הסערה נעה באיטיות". אחת התושבות מתפנה מביתה עם בנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully