וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראק במקטרת: נחשף תיעוד של ראש עיריית טורנטו לשעבר מעשן סמים

כשלוש שנים לאחר שנחשף עצם קיומו של הסרטון וחמישה חודשים לאחר מותו, התיר בית המשפט בטורנטו לפרסם את הסרטון שבו נראה רוב פורד מעשן קראק במקטרת. בין היתר תועד יוצא נגד ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. "כנראה הייתי שיכור כשעישנתי", הודה בעבר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(רוב פורד מודה בעישון סמים ב-2013)

רוב פורד, לשעבר ראש עיריית טורנטו, היה ידוע כראש עירייה לא שגרתי ונודע בעיקר כמי שהודה בעישון קראק בעת שכיהן בתפקיד. חמישה חודשים אחרי מותו התיר אתמול (חמישי) בית המשפט בטורנטו לפרסם סרטון ובו נראה פורד מעשן קראק במקטרת.

בסרטון, נראה פורד מנסה לנהל שיחה עם חברתו אלנה באסו, שהורשעה בעבר בסחר בסמים, תוך שהוא שואף אל ריאותיו את הסם. ראש העירייה לשעבר מתקשה בדיבור, ככל הנראה בשל השפעת הסם, וחלק מדבריו כלל אינם ברורים.

במהלך השיחה מתלונן פורד על כך שהוא מוצג כאיש ימין קיצוני, ואילו באסו נשמעת מקללת את ראש ממשלת קנדה הנוכחי, ג'סטין טרודו. לקראת סוף הסרטון פורד כנראה מבין שהוא מתועד ותוהה אם המצלמה שמכוונת אליו מצלמת את הנעשה.

עוד בוואלה! NEWS:
הלך לעולמו ראש עיריית טורונטו לשעבר רוב פורד שנודע כמכור לסמים
תיעוד: ראש עיריית טורונטו מאיים ברצח
ראש העיר טורונטו, שהודה בשימוש בסמים קשים, פורש

פורד מעשן קראק במקטרת

עצם קיומו של הסרטון נחשף לפני כשלוש שנים, אך פורד הכחיש אז כי הוא צורך את הסם או שהוא מכור לקראק. "בנוגע לסרטון", אמר פורד, "איני יכול להגיב על משהו שמעולם לא ראיתי או שאינו קיים".

עם זאת, כמה חודשים לאחר מכן הודיעה המשטרה כי החרימה סרטון וידאו במהלך חקירה הנוגעת לעבירות נשק וכנופיות בעיר. מפקד המשטרה דאז, ביל בלייר, אמר באותם ימים כי הוא צפה בסרטון. "אני מאוכזב", אמר בלייר לעיתונאים, "זה נושא טראומטי עבור תושבי העיר ועבור המוניטין של העיר - וזה מדאיג אותי".

לאחר דבריו של מפקד המשטרה, לא נותר לראש העירייה מנוס אלא להודות שהוא עישן קראק ואף התנצל על כך. עם זאת הוא התעקש כי יכול להפסיק בכל עת. "האם אני מכור? לא", אמר אז פורד בריאיון, "האם ניסיתי את זה? כנראה כשהייתי שיכור". בסופו של דבר פורד החל תהליך גמילה, ומעולם לא הואשם בעבירות סמים.

רוב פורד, ראש עיריית טורונטו, מתנצל על הסרטון בו הוא נשמע מאיים ברצח, 8 בנובמבר 2013. רויטרס
"כנראה הייתי שיכור". פורד/רויטרס

הסרטון שימש ראיה במשפט נגד מי שהיה חברו ונהגו של פורד, אלכסנדר ליסי, שהואשם בסחיטה בניסיון לשים ידו על הווידאו. אתמול החליט בית המשפט בטורונטו לבטל את ההאשמות נגד ליסי, צעד שסלל את הדרך לחשיפת הסרטון לציבור הרחב לראשונה.

פורד מת במרץ האחרון בגיל 46 לאחר מאבק במחלת הסרטן. לפני כשנתיים נאלץ לעזוב את תפקידו במהלך כהונתו השנייה בשל מצבו הרפואי. עם זאת, גם לאחר סיום תפקידו הוא לא פרש מהחיים הפוליטיים המקומיים וקיבל מקום במועצת העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully