וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו ראש עיריית טורונטו לשעבר רוב פורד שנודע כמכור לסמים

פורד מת בתום מאבק במחלת הסרטן שחזרה לגופו לאחר שנסוגה. הקריירה שלו הייתה רצופה שערוריות: הוא התבטא רבות באופן סקסיסטי, יצא נגד הומוסקסואלים ואף תועד מאיים ברצח על אלמוני. השיא היה כשהתוודה על שימוש בסמים קשים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש העירייה של טורונטו לשעבר רוב פורד, שארבע שנותיו כמנהיג העיר הגדולה בקנדה כללו הודאה בעישון קראק, הלך היום (שלישי) לעולמו בתום מאבק במחלת הסרטן – כך מסרה לשכתו.

פורד, ראש העירייה הסנסציוני, היה בן 46 במותו. הוא אובחן עם סרטן נדיר וקשה לטיפול בספטמבר 2014 אחרי שאושפז עם כאבי בטן. למרות ניתוח וכמה סבבים של כימותרפיה, לאחרונה הסרטן הופיע שוב בגופו והוא עבר טיפול נגדו. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים. פורד ניסה להיבחר שוב לראשות העירייה לאחר שנאמר לו כי מחלתו נסוגה, אך פרש מהמרוץ ונבחר לחבר מועצה במקום.

הקריירה של פורד הייתה רצופה שערוריות. הוא התבטא רבות באופן סקסיסטי, יצא נגד הומוסקסואלים ואף תועד מאיים ברצח על אלמוני. השיא הגיע כשפורסם סרטון שבו תועד מעשן קראק. לאחר מכן, פורד נאלץ להודות כי צרך סמים גם בזמן כהונתו, ואז הכניס את עצמו לגמילה בת חודש.

עוד באותו נושא:
ראש העיר טורונטו, שהודה בשימוש בסמים קשים, פורש
ראש העיר טורונטו חזר מגמילה: "עישנתי כל סם אפשרי"
אחרי שצרך סמים: רוב להדחת ראש עיריית טורונטו

רוב פורד, ראש עיריית טורונטו, מתנצל על הסרטון בו הוא נשמע מאיים ברצח, 8 בנובמבר 2013. רויטרס
הודה בעישון קראק. רוב פורד, נובמבר 2013/רויטרס

אחרי שחזר מגמילה התוודה על כל הרגלי העבר הרעים שלו. הוא סיפר כי החל להשתמש בסמים הרבה לפני שהפך לראש העיר, ושהתנסה ב"כל סם שתוכלו לחשוב עליו", כולל מריחואנה, קוקאין ופטריות הזיה - אך לא הרואין. "הייתה לי מחלה במשך כמה שנים והרסתי לעצמי את החיים. הבריאות שלי הייתה בסכנה והתפקיד שלי כראש עיר היה קשה מאוד", אמר בעבר פורד בריאיון.

פורד הסביר כי ההתנהגויות הבלתי-הולמות שלו נבעו מההתמכרויות שלו. "אני חושב שזה הולך יד ביד עם המחלה. זה היה מצב כרוני, רפואי. לא הבנתי את זה אז", אמר בעבר. "אתה אומר דברים שהם פשוט לא אתה. כל מה שאני יכול לעשות עכשיו זה להתנצל ולחיות עם המחלה. זו מלחמה יומיומית שאני הולך להתמודד עמה לאורך המשך החיים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully