וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שצרך סמים: רוב להדחת ראש עיריית טורונטו

13.11.2013 / 21:55

עם שני מתנגדים בלבד, מועצת טורונטו הצביעה על הדחתו של רוב פורד, וטענה: "הבכת את העיר". למועצה אין סמכות חוקית בנושא, ופורד הכריז: "אני נשאר. אני לא צריך טיפול"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(רוב פורד מודה כי עישן קראק-קוקאין, בשבוע שעבר)

ראש עיריית טורונטו, רוב פורד, הודה היום (רביעי) כי רכש סמים גם במהלך השנתיים האחרונות, במהלך דיון במועצת העיר. חברי המועצה הצביעו היום ברוב של 41 קולות בעד מול שני מתנגדים על הדחתו של ראש העיר, בן 44. להצבעה היה תוקף סמלי בלבד, מאחר שלמועצה אין סמכות להדיח את ראש העיר מתפקידו.

פורד הצהיר כי בכוונתו להישאר בתפקיד ולפעול למען טובת העיר. הוא הודה בשבוע שעבר בשימוש בסמים מסוג קראק-קוקאין, ולאחרונה נחשף סרטון בו הוא נצפה שיכור ומאיים על אדם אחר ברצח.

ראש עיריית טורונטו, רוב פורד, במהלך דיון בהדחתו במועצת העיר, 13 בנובמבר 2013. רויטרס
אחיו של ראש העיר מחזיק אותו בעת שהוא מתעמת עם יוזמת ההצבעה, היום/רויטרס

"אני מבין את המבוכה שגרמתי לעיר", אמר פורד, "אינני יכול לשנות את העבר. כל מה שניתן לעשות כעת הוא להמשיך הלאה". לפי סקר שפורסם היום, 76% מבעלי זכות ההצבעה בטורונטו תומכים בפרישתו של ראש העיר.

"המוניטין של העיר ניזוק", אמרה חברת מועצת העיר, ג'יי רובינסון. "יחד אנחנו מבקשים ממך לזוז הצידה ולצאת לחופשה, על מנת לטפל באתגרים הפרטיים שלך הרחק מעין הציבור". פורד אמר כי הוא אינו זקוק לטיפול. למרות שלחברי המועצה אין סמכות להדיח את פורד, ממשלת מחוז אונטריו יכולה לעשות זאת, אך יהיה זה תקדים בעיר.

עוד בנושא
תיעוד: ראש עיריית טורונטו מאיים ברצח
ראש העיר של טורונטו הודה: "עישנתי קראק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully