וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חדירת המאפיה: איטליה פיזרה את הממשל בעיירתו של "הסנדק"

11.8.2016 / 17:22

ממשלתו של מתאו רנצי פירקה את הממשל בקורליאונה, מקום הולדתו של הדמות הבדיונית וכן של בכירי המאפיה הסיציליאנית קוזה נוסטרה. זהו הממשל המקומי ה-221 שמפורק במדינה ברבע המאה האחרונה בשל חדירת הפשע המאורגן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת איטליה פיזרה אתמול (רביעי) את הממשל המקומי בקורליאונה, העיירה הסיציליאנית שהתפרסמה בעולם בזכות היותה מעוז של המאפיה המקומית. הממשל בעיירה קורליאונה, שמשמעות שמה היא "לב של אריה" בניב המקמי, ושלושה ממשלים מקומיים אחרים בדרום איטליה פורקו על ידי ממשלתו של מתאו רנצי. הצעד האחרון הוא סימן נוסף לכך שהמדינה נאבקת בפשע המאורגן גם במאה ה-21.

קורליאונה הייתה מקום הולדתו של דמות "הסנדק" מהספר של מריו פוזו ומקום הולדתם האמתי של ברנרדו פרובנצנו ושל סלבטורה רינה, שהשתלטו על הקוזה נוסטרה הסיציליאנית בשנות ה-80 לאחר מלחמות פנימיות עקובות מדם. לפי הערכות מסוימות, כאלף בני אדם נהרגו בקרבות השליטה על המאפיה באי.

רינה ופרובנצנו , שכונו "החיות" בשל האכזריות שלהם, אותרו לבסוף ונשלחו למאסר עולם. פרובנצנו מת בחודש שעבר בגיל 83 ואילו רינה בן ה-85 עדיין מוחזק בבית כלא שמור.

עוד על איטליה
גל מעשי רצח של נשים בתוך שבוע מזעזע את איטליה
איטליה: המאפיונר השני בחשיבותו נעצר בזמן שישן עם בת זוגו

ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי, יולי 2016. AP
עדיין נאבק בפשע המאורגן. ראש ממשלת איטליה רנצי/AP

מ-1991 ועד יוני האחרון, 212 ממשלים שונים פורקו במדינה בשל חדירת הפשע המאורגן לשורתיהם. זאת הפעם הראשונה שהממשל בקורליאונה מפוזר בידי הממשלה המרכזית ברומא. במקרה שכזה מנוהלות הערים בידי נציבים מיוחדים שממונים בידי הממשלה עד לקיומן של בחירות חדשות. גם הממשלים בארצנו הסמוכה לנאפולי ולשתי העיירות בוולינו וטרופאה שבמחוז קלבריה פוזרו אף הם השבוע.

כוחה של הקוזה נוסטרה הסיציליאנית פחת במהלך שני העשורים האחרונים כתוצאה מפעילות נחושה של הממשלה נגד בעקבות התנקשות בשני שופטים בכירים ב-1992. עם זאת, כוחה של המאפיה האנדרנג'טה שבקלבריה גדל עם התבססותה כייבואנית הקוקאין האירופית הגדולה ביותר. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully