וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעשי רצח של נשים בתוך שבוע מזעזע את איטליה

הממשלה ברומא תכנס דיון מיוחד בחודש הבא ותקצה מיליונים למאבק באלימות נגד נשים בעקבות שלושה מעשי רצח בימים האחרונים. אחת מהן נשרפה למוות בידי עמית לעבודה. "רוצחים נתעבים"

הלווייתה של וניה ונוצ'י שנשרפה למוות באזור טוסקנה, איטליה, אוגוסט 2016. iltirreno, אתר רשמי
נשרפה למוות בידי עמית לעבודה. הלווייתה של וניה ונוצ'י באזור טוסקנה/אתר רשמי, iltirreno

ממשלת איטליה תכנס דיון חירום בחודש הבא בעקבות גל מעשי רצח של שלוש נשים בתוך שבוע. אחת מהן נשרפה למוות. דובר מטעם הממשלה ברומא מסר לטלגרף הבריטי כי היא הקצתה 12 מיליון אירו למען תכנית למאבק באלימות נגד נשים ועוד 13 מיליון אירו למאבק בסחר בבני אדם.

ביום שבת הפגינו מאות נשים לבושות בשמלות אדומות בטוסקנה, שם קיימו עצרת לזכרה של וניה ונוצ'י, אם לשני ילדים בת 46 ואחות שנשרפה למוות בידי עמית לעבודה שעמו היא יצאה. יום למחרת, רוזריה לנטיני בת ה-59 נדקה למוות בעיר קמפניה בידי בעלה. הוא הסגיר את עצמו לתחנת המשטרה המקומית כשהוא עדיין נושא את הסכין המגואל בדם.

מתאו רנצי, ראש ממשלת איטליה, אפריל 2016. רויטרס
הממשלה תתכנס לדיון חירום. ראש הממשלה רנצי/רויטרס

ביום שישי נמצאה גופתה של ברברה פונטנה בת ה-47 עם יותר מ-30 פצעי דקירה, בסמוך למלון ליד בולוניה. במשטרה אמרו כי פונטנה, שעבדה במשרה חלקית במהלך היום במשרד עורכי דין והייתה יצאנית תחת שם בדוי במהלך הלילה, סוממה ונרצחה כחלק מטקס סדיסטי.

"בתור גבר אני מתקשה לראות מי יכול לגרום לך להתנהג בכזאת ברוטליות בתירוץ של אהבה", כתב יו"ר הסנאט האיטלקי פייטרו גרסו בעמוד הפייסבוק שלו בעקבות שני מעשי הרצח שאירעו בהפרש של כמה ימים. "אני מקווה שהם לא ישתמשו בתירוצים הללו יותר. הם פושעים ורוצחים נתעבים". כל שלושת החשודים במעשים נעצרו בחשד לרצח.

רבים טוענים כי החוק שהועבר ב-2013 במטרה לצמצם את האלימות נגד נשים נכשל. על אף שהעונשים שניתן להשית גדלו, 77 מעשי רצח "על רקע רומנטי" אירעו מתחילת השנה הנוכחית.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully