וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה בתגובה לדוח חריף: "אין מקום לתנועה הלהט"בית במדינה"

דוח חדש של ארגון זכויות אדם מתאר "החמרה משמעותית" ביחס לקהילה הגאה בחודשים האחרונים, כולל קריאה לאסור להט"בים מאוניברסיטאות ועלייה באלימות נגדם. שר ההגנה: פעילות ארגונים להט"בים היא "סוג של לוחמה מודרנית"

הפגנה למען שוויון זכויות ללהט"ב, ג'קרטה, אינדונזיה, 2013. AP
עד לאחרונה, היחס ללהט"בים היה סובלני למדי. מצעד גאווה בבירה ג'קרטה, 2013/AP

דוח של ארגון זכויות האדם Human Rights Watch שפורסם היום (חמישי) מצביע על "החמרה משמעותית" ביחס לקהילה הלהט"בית באינדונזיה, המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם. זאת, בין היתר, בעקבות שורת התבטאויות בחודשים האחרונים מצד שרי ממשלה, גורמים דתיים שמרניים וארגוני דת. דובר הנשיאות ג'והן בודי מסר בתגובה לדוח לסוכנות הידיעות הצרפתית: "זכויות של אזרחים כמו ללכת לבית הספר או לקבל תעודת זהות נשמרות, אבל אין מקום באינדונזיה להפצת התנועה הלהט"בית".

קהילת הלהט"ב באינדונזיה אמנם הייתה יעד עבור ארגונים קיצוניים, אולם היחס כלפיה נחשב לסובלני למדי במדינה כולה ורק בתקופה האחרונה גורמים ציבוריים בכירים יצאו נגדה. כך, למשל, המשרד הממשלתי לחינוך גבוה קרא לאסור על פעילות ארגונים להט"בים באוניברסיטאות, בעוד ששר ההגנה השווה את פעילותם של ארגונים גאים ל"סוג של לוחמה מודרנית".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר מעצר עשרות להט"בים: השר האוגנדי הבטיח "תכנית שיקום"
לראשונה - לסבית בממשלת סרביה: "בחירותיה לא רלוונטיות"
חבריו של הפליט הסורי שנרצח באיסטנבול: "אין מי שמגן עלינו"

טרנסג'נדריות מקבצות נדבות בג'קרטה, אינדונזיה, 2012. AP
הפנימיה לטרנסג'נדרים נסגרה, צעדות בוטלו. טרנסג'נדריות בג'קרטה/AP

במקביל, ארגוני דת שמרניים הגישו עתירה בדרישה לאסור בחוק על קיום יחסי מין בין בני אותו המין. בית המשפט דן בימים אלה בעתירה. "מה שהחל כגינוי ציבורי הפך במהרה לקריאות להוצאה מחוץ לחוק ולטיפולי המרה, שחשפו את עומקן של הדעות הקדומות של הבכירים", צוין בדוח. לדברי חלק מהפעילים, הסיבה לגל ההתבטאויות החריג הוא הסיקור הנרחב בתקופה האחרונה של החלטת בית המשפט האמריקני בעד נישואי להט"ב.

על פי הדוח, שיא גל ההתבטאויות נגד קהילת הלהט"ב היה בחודשים ינואר ופברואר, אז גם דווחו מקרים רבים של אלימות נגד חברי הקהילה. פעילים סיפרו כי הארגונים למען זכויות להט"ב סגרו את משרדיהם ורבים מעובדיהם ירדו למחתרת, בשל האיומים הרבים נגדם. פנימייה לטרנסג'נדרים מוסלמים, שפעלה זמן רב בעיר יוגיקרטה נסגרה, וצעדת מחאה באותה העיר, באי ג'אווה, בוטלה באותה התקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מצעד גאווה בג'קרטה, אינדונזיה, 2011. AP
"המשפחה שלי קיבלה אותי". מצעד הגאווה בג'קרטה, 2011/AP

"ההשפעה של הרטוריקה האנטי-להט"בית מגורמים ממשלתיים היא עצומה עבורנו, כבני אדם פרטיים", סיפרה פעילה לסבית ממזרח המדינה, שהייתה אחת מכ-70 פעילים ופעילות שעל דבריהם מתבסס הדוח. לדבריה, "עבור אלה מאיתנו שעבדו כל כך קשה וסיכנו כל כך הרבה כדי לצאת מהארון, זה צעד ענק אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully