וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - לסבית בממשלת סרביה: "בחירותיה לא רלוונטיות"

יותר משלושה חודשים לאחר בחירות הבזק במדינה, אלכסנדר ווצ'יץ' הכריז על ממשלתו שתובא לאישור הפרלמנט. בהתייחסות למינוי להט"בית מוצהרת הבהיר: "מה שמעניין הוא העבודה שהיא מסוגלת לעשות"

ראש ממשלת סרביה אלכסנדר ווצ'יץ', אפריל 2016. AP
ביקורת על היחס למיעוטים במדינה. ראש הממשלה ווצ'יץ'/AP

ראש ממשלת סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' הכריז היום (שני) על מינויים חדשים בממשלתו, כולל מינוי שרה לסבית מוצהרת, לראשונה במדינה השמרנית. לאחר האישור הרשמי בפרלמנט מחר, אנה ברנביץ' תמונה לשרה לענייני המדינה, ותהפוך ללהט"בית הראשונה בממשלה הסרבית.

"בחירותיה האישיות לא מעניינות אותי", הבהיר ווצ'יץ', על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "היא תתקבל בברכה בממשלת סרביה". ראש הממשלה הבהיר: "אמרתי לה שמה שמעניין אותי הוא העבודה שהיא מסוגלת לעשות".

עוד בוואלה! NEWS:
שנה לרצח במצעד והתקציב לנוער גאה לא הוכפל: "בנט לא עמד במילתו"
אוניית חיל הים האמריקני תיקרא על שם פעיל הלהט"ב הארווי מילק
"אנחנו בכל מקום": מצעד הגאווה באיסטנבול הוא מלחמת קיום

אנה ברנביץ', השרה לענייני המדינה, סרביה. NALED, אתר רשמי
עמדה בראש גוף לקידום עסקים מקומיים. ברנביץ'/אתר רשמי, NALED

לווצ'יץ' לקח לא פחות משלושה חודשים להרכיב את ממשלתו החדשה, לאחר בחירות הבזק שנערכו באפריל ובהם השיגה שוב "המפלגה הסרבית הפרוגרסיבית" רוב בפרלמנט. ברנביץ', בת 40, השלימה את לימודיה בבריטניה ועמדה בעבר בראש "הברית הלאומית לפיתוח כלכלה מקומית", גוף ציבורי הפועל למען עסקים מקומיים.

מינוי שרה להט"בית ראשונה במדינה, שיותר מ-80% משבעה מיליון אזרחיה הם נוצרים אורתודוקסיים, מגיע בצל ביקורת על יחסה של בלגרד למיעוטים, כולל הקהילה הלהט"בית, מאז החלה במגעים להצטרפות לאיחוד האירופי. מצעד הגאווה בבלגרד בשנת 2010 הופסק לאחר שפעילים לאומניים תקפו את המשתתפים והביאו לפציעתם של 150 מהם. הרשויות אסרו על קיום המצעד בשלוש השנים שלאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully