וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת ארה"ב: כוחות הממשלה בלוב כבשו את מפקדת דאעש בסירת

10.8.2016 / 23:00

נאמני ממשלת האחדות השתלטו על מתחם ששימש את הארגון במעוזו האחרון במדינה. לאחרונה חלה התקדמות בקרבות בעיר החוף בזכות סיוע אווירי של ארה"ב. לפי דיווח בוושינגטון פוסט, חיילים אמריקנים מסייעים מהקרקע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כוחות לוביים הנתמכים בידי ארצות הברית אמרו היום (רביעי) כי הם כבשו את מפקדת דאעש בעיר סירת, מעוז הארגון האחרון במדינה. זאת לאחר שבועות ארוכים שבהם לא הצליחו הלוחמים הנאמנים לממשלת האחדות להתקדם בשטח.

הכוחות אמרו כי השתלטו על מרכז כנסים נרחב ששימש מפקדה של הארגון בעיר החוף. הלוחמים, שרובם מגיעים מהעיר הסמוכה מיסרתה, החלו במתקפה שלהם בחודש יוני. הם הודיעו כי כבשו גם את בית החולים המרכזי בסירת. "סירת חזרה ללוב", נכתב בהצהרה שפרסמו הכוחות בפייסבוק.

לקריאה נוספת בנושא
לוב: צבא ארצות הברית פתח במבצע אווירי במעוז דאעש במדינה
שלושה חיילים הרוגים חשפו את המעורבות החשאית של צרפת בלוב

כוחות ממשלת האחדות של לוב משגרים רקטה לעבר יעדי דאעש בעיר סירת, 4 באוגוסט 2016. רויטרס
כוחות ממשלת האחדות בלוב משגרים רקטה לעבר סירת, בשבוע שעבר/רויטרס

ממשלת האחדות שהוקמה בחסות האו"ם מסרה כי היא איבדה קשר עם אחד ממטוסי הקרב שלה. דאעש קיבל אחריות על הפלת המטוס בהצהרה שפרסם ברשתות החברתיות ובה נטען גם כי הרג את הטייס.

מאז 1 באוגוסט, כלי טיס אמריקניים ערכו סדרת תקיפות אוויריות נגד עמדות של דאעש בעיר. פיקוד אפריקה בצבא ארצות הברית מסר אתמול כי עד כה בוצעו 29 תקיפות. הסיוע האווירי של וושינגטון הגיע בתגובה לבקשה של ממשלת האחדות במדינה לאחר שהקרבות בסירת לא התקדמו. הארגון כבש את עיר הולדתו של הרודן לשעבר מועמר קדאפי בשנה שעברה.

אתמול דווח בוושינגטון פוסט כי כוחות אמריקניים מיוחדים מסייעים לכוחות ממשלת האחדות בקרב בסירת. לפי גורמים אמריקניים ולוביים שצוטטו בעיתון, הלוחמים האמריקנים פועלים ממרכז מבצעים משותף בפאתי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully