וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אתה שחור, אתה תיעצר": הדוח החריף נגד המשטרה בארה"ב

10.8.2016 / 22:00

משרד המשפטים האמריקני פרסם את מסקנות החקירה שהחלה בעקבות מותו של הצעיר השחור פרדי גריי בידי שוטרים בבולטימור. הן מצביעות על אפליה שיטתית נגד האוכלוסייה השחורה בעיר. "שוחק את היחסים עם הקהילה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(המהומות שפרצו לאחר מותו של גריי בבולטימור, אפריל 2015)

משרד המשפטים של ארצות הברית ומשטרת בולטימור הסכימו לדון ברפורמות שעל הכוח לעבור בעקבות דוח פדרלי נוקב שפורסם היום (רביעי) ובו נשמעה ביקורת נגד השוטרים על שימוש מוגזם בכוח ובאפליה מתמשכת נגד שחורים.

החקירה של הממשל החלה בעקבות מותו באפריל אשתקד של פרדי גריי, צעיר שחור בן 25 שמפרקתו נשברה בזמן שנאזק על ידי המשטרה. מותו הצית הפגנות ומהומות קשות בעיר. שישה שוטרים - שלושה לבנים ושלושה שחורים - הועמדו לדין בעקבות מותו, אולם משפטם הסתיים ללא הרשעה. שלושה מהם זוכו.

הדוח קבע כי השוטרים עורכים מספר רב של עצירות – במיוחד בשכונות עניות שבהן חיים שחורים – כמעט ללא הצדקה ועוצרים שלא כדין אזרחים שאומרים "דברים שהם אינם אוהבים לשמוע". וניטה גוטה, האחראית על מחלקת זכויות האזרח במשרד המשפטים, אמרה במסיבת עיתונאים לצד ראש עיריית בולטימור ומפקד המשטרה כי "המעשים הללו שוחקים את היחסים בין המשטרה לבין הקהילה שאותה היא משרתת".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: בוטלו האישומים נגד שוטרים בגין מות צעיר שחור בבולטימור
ארה"ב: שוטר שהואשם במותו של צעיר שחור בבולטימור זוכה מאשמה

שוטרים מחוץ למשרד התובעת בבולטימור. רויטרס
שוטרים מחוץ לבניין העירייה בבולטימור, בשנה שעברה/רויטרס

מפקד המשטרה וראשת העיר הבטיחו כי הדוח ישמש לשינויים מרחיקי לכת במשטרה. הרשויות בעיר התחייבו לשפר את הנהלים כדי להימנע מתביעה על ידי הממשל פדרלי. חקירות דומות התנהלו נגד המשטרות בשיקגו, בקליבלנד, בפרגוסון ובערים נוספות בארצות הברית.

החוקרים הפדרליים בילו יותר משנה בתשאול תושבים, שוטרים, תובעים, עורכי דין ונבחרי ציבור, כמו גם השתתפות בפעילות של המשטרה ובבחינות מסמכים ותלונות. בין הממצאים שעלו: 84% מהעצירות היו של 84% תושבים שחורים, על אף שחלקם באוכלוסיית העיר הוא 63%.

כמו כן, מתוך 410 איש שנעצרו לפחות עשר פעמים בידי המשטרה בין 2010 ל-2015, 95% היו שחורים. "זה לא משנה, אם אתה שחור, אתה תיעצר, זה משוגע שם בחוץ", צוטט בדוח אנתוני וויליאמס, שחור ותושב העיר. באותה תקופת זמן, 34 תושבים שחורים נעצרו 20 פעמים, ושבעה שחורים נעצרו 30 פעמים או יותר. שום אדם מרקע גזעי אחר לא נעצר יוצר מ-12 פעמים בידי משטרת בולטימור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully