וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עו"ד שיקרא לעמיתה שלו "מותק" או יגיד לה "להירגע" - ייקנס

איגוד עורכי הדין אימץ ברוב קולות תוספת לקוד האתי שלו, שקובע כי הערות משפילות על רקע מין יובילו לקנס או להשעיה. "שופט אמר לי פעם שהקול שלי גבוה מדי, וזה אולי יעצבן את חבר המושבעים"

עורכת דין, יוני 2015. ShutterStock
"אל תרימי את הקול שלך, זה לא ראוי לאישה"/ShutterStock
"הערה סקסיסטית אינה רק חוטאת למקצוע, אלא גם בעייתית בפני עצמה ונפוצה מדי"

איגוד עורכי הדין האמריקני הוסיף אמש (שני) לקוד האתי שלו בהצבעה ברוב קולות איסור על הערות בבית המשפט על בסיס מין, גזע, דת או נכות, או על מעשים מפלים על רקע אלה. על פי הדיווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", האיסור, שגרסאות דומות שלו כבר קיימות ב-23 מדינות ובוושינגטון הבירה, נועד בעיקר למנוע יחס משפיל כלפי עורכות דין נשים, שרבות מהן טענו כי הן סובלות מהערות סקסיסטיות במהלך הדיונים.

עורכת הדין לורי ריפקין סיפרה לעיתון כי במהלך דיון משפטי בחודש ינואר האחרון, לאחר שביקשה מעמיתה להפסיק להפריע לדבריה במהלך תשאול של עד, הוא השיב לה: "אל תרימי את הקול שלך, זה לא ראוי לאישה". בעקבות תביעה שהגישה לבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, עורך הדין נדרש לשלם קנס, והשופט הסביר כי הוא "הכפיף נשים לאמות מידה שונות מאלה של עמיתיהן הגברים". לדבריו, "הערה סקסיסטית אינה רק חוטאת למקצוע, אלא גם בעייתית בפני עצמה ונפוצה מדי".

עוד בוואלה! NEWS:
"בדיחה גרועה": סערה סביב הרמיזה של טראמפ להתנקשות בקלינטון
החברה פרסמה מודעת דרושים עם דרישה "בלי אתיופית" - ועוררה סערה
"אשת הברזל" ההודית סיימה את שביתת הרעב שלה – לאחר 16 שנים

בית המשפט העליון של ארה"ב, וושינגטון די-סי, מרץ 2012. רויטרס
בית המשפט העליון של ארצות הברית/רויטרס

ריפקין סיפרה כי כלל לא הייתה זאת הפעם הראשונה שהיא נתקלת בהערות כאלה בבית המשפט, ועורכות דין נוספות תיארו מקרים דומים, שבהם למשל פנו אליהן כ"מותק", או דרשו מהן "להירגע". לדברי קייטי צ'מברלנד פריסט, "שופט אמר לי פעם שהקול שלי גבוה מדי, וזה אולי יעצבן את חבר המושבעים". עורכת דין נוספת, מרסי זייגלר, סיפרה: "קראו לי 'מותק', 'אישה קטנה', ועוד. במהלך דיון, עורך דין דחף את אצבעו בפנים שלי במהלך הטיעונים שלו".

עם זאת, ללא איסור רשמי ומקיף, מקרים רבים כאלה עברו ללא כל השלכות. כעת, בסמכותו של איגוד עורכי הדין ושל סניפיו בכל מדינה לקבוע קנסות או השעיות, בהתאם לחומרת המקרה. הנוהל החדש מגדיר התנהגות פסולה כזו כ"מעשה מילולי או גופני שמפגין אפליה או דעה קדומה כלפי אחרים".

ההנחיה מבהירה כי הדרישה להימנע מהטרדה תקפה לא רק בבית המשפט, אלא גם "באינטראקציות עם עדים, עם עמיתים לעבודה, עם עובדי בית המשפט, עורכי דין ואחרים, כולל בניהול משרד עורכי דין ובהשתתפות בפעילויות עסקיות או חברתיות הקשורות למקצוע".

למרות הביקורת שנשמעה מפי כמה עורכי דין, שטענו כי התקנה החדשה מגבילה את חופש הביטוי שלהם, לא נרשמה התנגדות רשמית במהלך ועידת האיגוד בסן פרנסיסקו. עם זאת, נוסח התקנה רוכך על מנת לאפשר הגנה במקרה שבו עורך דין טוען כי לא היה ניתן לצפות ממנו להבין כי מדובר בהטרדה או באפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully