וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משליטה פחד ואימה": ההורים דורשים מביהמ"ש לפטר את מנהלת התיכון

ההורים בבית הספר לחינוך סביבתי שבשדה בוקר טוענים כי המנהלת סמדר כהן מתעמרת במורים ובתלמידים במוסד החינוכי, וכי "התנהגותה כללה השפלות, איומים וסגירת חשבונות". בית הספר: "מגבים את המנהלת"

עריכה: שניר דבוש

הורי התלמידים בתיכון לחינוך סביבתי שבשדה בוקר הגישו בשבוע שעבר עתירה חריגה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ובה דרשו להורות על פיטורי המנהלת סמדר כהן. זאת, על רקע סכסוך בין כהן לתלמידים, ההורים, ואף חלק מהמורים, הנמשך חודשים ארוכים. "המורים והתלמידים נחשפו למופעי התעמרות קשים במורים ובמחנכים, כדבר שבשגרה", נכתב בעתירה. "התנהגותה המתעמרת של המנהלת כללה השלטת פחד ואימה, מידור ואפליה, השפלות ואיומים, שקרים והסתה לדבר שקר, נקמנות וסגירת חשבונות כלפי מורים, לרבות התעללות נפשית של ממש, וחלק לא מבוטל מאירועים אלה התרחש בנוכחות תלמידים".

תחילתה של הפרשה לפני כמה חודשים, עת העלתה המנהלת את אחד המורים לשימוע לפני פיטורין. 30 מתוך 48 המורים בבית הספר חתמו אז על מכתב תמיכה במורה, למורת רוחה של כהן. בהמשך הדיחה המנהלת שלושה מחנכים - דבר שקומם עליה את התלמידים, שאף הפגינו נגדה בבית הספר. בשיאו של הסכסוך אף בוטל המסע לפולין של התלמידים העולים לי"ב, לאחר שהמנהלת סירבה לצרף את המחנכים למסע, ורוב התלמידים, בתגובה, משכו את הרשמתם.

עוד בוואלה! NEWS:
כך משיג חמאס כסף: חשיפת שב"כ שופכת אור על המנגנון המתוחכם
טראמפ רומז להתנקשות בקלינטון: רק התומכים בנשיאת נשק יוכלו לעצור אותה
תיעוד: מל"ט של חיזבאללה מפציץ עמדות של המורדים באזור חאלב

העתירה מלווה בעדויות של כמה מורים בבית הספר, הטוענים ליחס פוגעני מצדה של המנהלת, ואחד מהם אמר כי כהן כינתה עובד במוסד החינוכי "צינור ביוב". כמו כן, לפי אחד המקרים המתוארים בעתירה, המנהלת "לא השכילה לבקר את התלמידה ואף לדרוש בשלומה" של תלמידה שחלתה בדלקת קרום המוח. עוד נכתב כי כהן "הגדילה לעשות כאשר סילקה אותה מהפנימיה שהיוותה עבורה קרש הצלה להמשך הריפוי, ואף שללה מהילדה את ההקלות במבחנים שנקבעו לה כדין - דבר שבא על תיקונו לאחר תלונה למשרד החינוך".

ההורים דורשים מבית המשפט למנות לכהן מחליפה טרם פתיחת שנת הלימודים. כבסיס לדרישה הציגו ההורים פסק דין הקובע כי "קיים דין מיוחד לסילוק מורים. הטעם לכך הוא שמורה עלול להטמיע בלב תלמידיו שיבושים שלא ניתן יהיה לעקרם לאחר מכן, ולכן כל אימת שהמורה נותר על כנו הוא מסב לתלמידים נזק שלא יהיה ניתן לתקנו ומשום כך אין לסבול דיחוי בהעברתו מתפקידו". גורמים בבית הספר סיפרו כי בעשר השנים האחרונות הוחלפו חמישה מנהלים למוסד

התיכון לחינוך סביבתי שדה בוקר. אליהו ארזי, מערכת וואלה! NEWS
ההורים קוראים לפטר את המנהלת. התיכון לחינוך סביבתי שבשדה בוקר/מערכת וואלה! NEWS, אליהו ארזי

מבית הספר לחינוך סביבתי נמסר בתגובה כי "הנהלת מדרשת שדה בוקר, כמו גם מנהלת המחוז במשרד החינוך, מגבים את ד"ר סמדר כהן מנהלת התיכון ואת תיפקודה כמנהלת בית הספר. לבית המשפט אכן הוגשה עתירה על ידי קבוצת הורים המכנה את עצמה "ועד ההורים", ששמה לעצמה למטרה להדיח את סמדר מתפקידה. אחרי הכול יש לזכור שההורים אינם אלה המדיחים, מפטרים או ממנים מנהל לבית הספר. אין זה כלל מתפקידם. הסוגיה תתברר בבית המשפט. מדרשת שדה בוקר והנהלת התיכון לחינוך סביבתי פועלים בימים אלה במרץ בעיקר לשם פתיחה מוצלחת של שנת לימודים חדשה עבור מאות תלמידי התיכון".

ממשרד החינוך נמסר: "תגובתנו תימסר בבית המשפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully