וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון על הרפורמות: "בקרוב תשמעו קבוצות אינטרס שבוכות ומתלוננות"

בפתח ישיבת הקבינט החברתי-כלכלי על תקציב המדינה קרא שר האוצר לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת לתמוך בתקציב ו"לא להיכנע ללחצים של בעלי עניין". לדבריו, "כל אחד מאתנו צריך לזכור את מי הוא בא לשרת"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: כחלון באולפן וואלה, בחודש מרץ: "אנסה לשכנע את הממשלה לרדת מתקציב דו-שנתי")

הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר היום (שלישי) את הרפורמות המוצעות במסגרת תקציב המדינה לשנים 2018-17, לקראת אישור התקציב ביום חמישי בממשלה. שר האוצר, משה כחלון, אמר בפתח ישיבת הקבינט כי "בימים הקרובים תשמעו קבוצות כוח ואינטרס שבוכות ומתלוננות, אל תתרגשו, אלו קבוצות שפשוט מעולם לא נגעו בהן".

כחלון הוסיף כי "בתקציב שאנחנו מביאים יש שינויים ורפורמות חסרי תקדים בהיקפם, כולם לטובת האזרח. אני מצפה מראש הממשלה, חבריי השרים וחברי הכנסת לפעול באחריות ולתת גיבוי מלא לתקציב ולא להיכנע ללחצים של אותם לוביסטים ובעלי עניין. כל אחד מאתנו צריך לזכור את מי הוא בא לשרת, אנחנו באנו בכדי לשרת את הציבור והאזרחים".

לקריאה נוספת:
כחלון הודיע: מכונות מזל והימורים על מרוצי סוסים יהפכו לא חוקיים
כחלון לחץ – החוק שונה: לא תותר בנייה ברצועת החוף
כחלון: "אנסה לשכנע את הממשלה לרדת מתקציב דו-שנתי"

ישיבת ממשלה במשרד ראש הממשלה, מאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מצפה לגיבוי מלא לתקציב". ישיבת הממשלה, בחודש מאי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הרפורמות שהקבינט ידון בהן היום, ובהמשך צפויות לקבל גם את אישור הממשלה, נוגעות לפתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות ופיתוח תחום מוניות השירות; תחרות במשק גז הבישול למגזר הביתי; הגברת התחרות ואסדרת האשראי הקמעונאי; חיסכון וסיוע לעצמאים; הורדת יוקר המחייה בתחום מוצרי הצריכה; שיפור אופן עשיית עסקים בישראל. מחר יקיים הקבינט יום דיונים נוסף שבמהלכו יאושרו רפורמות נוספות הכלולות בתכנית הכלכלית.

לדברי כחלון, התכנית הכלכלית כוללת בין היתר הקלות לעסקים קטנים ובינוניים והמשך הרפורמות בדיור, בבנקאות ויוקר מחייה. "צדק חלוקתי הוא לא סיסמה, התכנית הכלכלית קובעת סדר חלוקתי חדש", אמר. "לגבי צמצום פערים, מי שחושב שעוני ודלות צריכים לעבור בירושה - טועה. עוני הוא לא גזירת גורל, הפעולות שלנו יוציאו אנשים רבים מקו העוני. בתקציב הזה נפחית מסים במיליארדי שקלים ונגדיל בצורה דרמטית את תקציבי המשרדים החברתיים - הבריאות, החינוך והרווחה, אך גם נדע לשמור על אחריות תקציבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully