וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למען הדמוקרטיה": קמפיין חדש במצרים להארכת כהונת א-סיסי

פעילים פוליטים החלו באסיפת חתימות כדי שהנשיא יוכל להמשיך בתפקידו ארבע שנים נוספות. היעד - 40 מיליון תומכים. אחד ממובילי הקמפיין הסביר: "דרוש ללוחמה בטרור באזור"

עריכה: אוהד פיטר

(א-סיסי קורא לישראל לקדם את השלום עם הפלסטינים)

פעילים פוליטים במצרים פתחו בקמפיין לאיסוף 40 מיליון חתימות להארכת כהונתו של הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי בארבע שנים נוספות - כך דווח בכלי תקשורת במדינה. עד כה, נטען, נאספו כבר יותר מ-120 אלף חתימות.

יאסר אל-תורכי, אחד ממובילי הקמפיין, אמר לעיתון המצרי "אל-יום א-סאביע" כי ארבע השנים הנוספות דרושות כדי "להשלים את הצעדים הדמוקרטיים שעושה הנשיא" ולצורך "הלחימה בטרור באזור". עוד דווח כי הקמפיין זכה לתגובות מעורבות ברשת. המתנגדים למהלך להאריך את כהונת א-סיסי טוענים שהוא מנוגד לחוקת מצרים. לדבריהם, ההליך הפשוט ביותר להארכת כהונת הנשיא לקדנציה נוספת הוא פשוט לקיים בחירות.

א-סיסי עלה לשלטון ביולי 2013, אז הדיח הצבא בראשותו את הנשיא מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים". מאז הורשע הנשיא הדמוקרטי הראשון במצרים בשורת עבירות ונגזר עליו עונש מוות, התנועה הוצאה מחוץ לחוק והוגדרה ארגון טרור ואלפים מתומכיה נעצרו או נהרגו.

הוא נבחר בבחירות בשנה לאחר מכן, אולם לא הייתה לו יריבות של ממש לנוכח דיכוי האופוזיציה. בתחילה א-סיסי זכה לתהילה ולהערצה מצד חלק ניכר מהאוכלוסייה, אולם כישלונו לשפר את המצב הכלכלי והביטחוני לצד מגבלות רבות שהוטלו על חירויות שונות פגעו בפופולריות שלו.

עוד ידיעות מהעולם
תמונות לוויין חשפו: סין הקימה מתקנים רגישים באזור המחלוקת
גל של מעשי רצח בתוך שבוע נשים מזעזע את איטליה

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אוגוסט 2016. רויטרס
רוצה להמשיך בשלטון. נשיא מצרים א-סיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully