וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר חסר תקדים": הממדים המדאיגים של סחר בנשים ניגריות לזנות

על פי נתוני האו"ם, יותר מ-80% מהנשים הניגריות שמובאות לאיטליה דרך הים נסחרות למטרות מין ביבשת. מומחית הזהירה מפני "עלייה משמעותית" במספר הנשים, וקראה בריאיון ל"גרדיאן" לשינוי מדיניות הקליטה באירופה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: טביעת ספינת מהגרים בדרכה לאיטליה, מאי)

הסחר בנשים ניגריות והבאתן בסירות מלוב לאיטליה למטרות מין הגיע לממדי "משבר חסר תקדים" – כך הזהיר היום (שני) הארגון הבינלאומי להגירה. על פי נתוני הארגון, הכפוף לאו"ם, שפורסמו בעיתון הבריטי "גרדיאן", כ-3,600 נשים ניגריות הובאו לאיטליה בששת החודשים הראשונים של שנת 2016, כמעט כפול מהנתון המקביל אשתקד. יותר מ-80% מהן, על פי נתוני הארגון, נסחרות למטרות מין באיטליה ובמדינות נוספות באירופה.

סימונה מוסקרלי, מומחית במאבק בסחר בבני אדם בארגון, הסבירה כי "מדובר בעלייה המשמעותית ביותר במספר הנשים הניגריות שמגיעות לאיטליה זה עשור". לדבריה, "מרבית הנשים האלה מובאות למטרות ניצול מיני. רשתות סחר בבני אדם וכנופיות פשע הגבירו את פעילותן בניצול מיני של נערות ניגריות צעירות יותר ויותר".

עוד בוואלה! NEWS:
"בתולה ב-12,500 דולר": דאעש סוחר בשפחות מין באמצעות אפליקציה
לראשונה: ראש תשתית להברחת מהגרים מהים התיכון הוסגר לאיטליה
בני ערובה בלב המדבר: ניצולי העינויים בסיני "התחננו למות"

מהגרות מניגריה לאיטליה נקלעות לתעשיית המין. GettyImages
"כמעט 4,000 נשים הגיעו רק בששת החודשים הראשונים של השנה". מהגרות ניגריות באיטליה/GettyImages

למרות שתעשיית המין הניגרית-איטלקית פועלת כבר כשלושה עשורים, בשנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית בהבאת נשים מלוב – מכ-1,500 נשים בשנת 2014 ל-5,633 בשנת 2015. "כבר ראינו כמעט 4,000 נשים מגיעות רק בששת החודשים הראשונים של השנה. אנחנו מצפות שהמספרים האלה יגדלו עד לסוף השנה", הבהירה מוסקרלי.

היא הזהירה כי המדיניות הנוכחית של העברת נשים ניגריות למרכזי קליטה יחד עם אלפי מהגרים אחרים "משחקת לידי הסוחרים", ונשים רבות נעלמות ממרכזים אלה. "יש מעט מאוד הבנה של הדינמיקה והאופי של סוג כזה של סחר בבני אדם", טענה. "מרכזי הקליטה אינם מקומות טובים לנשים שעברו סחר".

הארגון הבינלאומי להגירה קרא לזיהוי של נשים ניגריות המובאות בסירות לאיטליה, ולהתייחסות נפרדת אליהן, כקורבנות סחר בבני אדם. לדברי מוסקרלי, יש להעביר אותן למקלטים יעודיים ולספק להן ייעוץ הולם. "נשים ניגריות רבות שמגיעות לאיטליה כבר עברו ניצול מיני במהלך המסע", הסבירה. "רבות מהן הוכרחו לעסוק בזנות בלוב. הנשים שאנחנו רואות הן צעירות יותר, רבות מהן קטינות. מתייחסים אליהן כמו אל שפחות".

עוד באותו נושא

מפשיטים את הלקוח: הפצצה שטלטלה את חיי הזנות בצרפת

לכתבה המלאה
מהגרות מניגריה לאיטליה נקלעות לתעשיית המין. ShutterStock
"חברי הכנופיות פשוט מגיעים ואוספים אותן". מהגרים מניגריה באיטליה/ShutterStock
"זה קל כמו ללכת למכולת. כך מתייחסים לנשים האלה, כמו חפצים שקונים, מוכרים, מנצלים וסוחרים בהן"

סלבטורה ולה, סגן התובע הראשי באגריג'נטו שבסיציליה, שהוביל את החקירה המקיפה הראשונה בנוגע לתשתיות סחר בנשים ניגריות באיטליה כבר בשנת 2014, אישר כי נשים רבות נחטפות ממרכזי הקליטה למטרות ניצול מיני. הוא הסביר כי הנשים מקבלות מספר טלפון כשהן עוזבות את ניגריה, שאליו הן אמורות להתקשר לאחר הגעתן לאירופה.

הוא הוסיף: "חברי הכנופיות פשוט מגיעים ואוספים אותן. זה קל כמו ללכת למכולת. כך מתייחסים לנשים האלה, כמו חפצים שקונים, מוכרים, מנצלים וסוחרים בהן, ומרכזי הקליטה הם כמו מחסן ששם הן מאוחסנות באופן זמני". לדבריו, "הם מחכים עד שהנשים יקבלו אישור שהייה או הכרה כפליטות, ואז הם פשוט הולכים ואוספים אותן".

כמו מהגרים רבים, גם חלק גדול מהנשים הניגריות מגיע לאיטליה עם חובות גדולים בשל הכסף ששילמו למבריחים, ומצופה מהן להחזיר אותו עם הגיען לאירופה. המבריחים לרוב מפתים אותן בהבטחות שווא, ומאיימים עליהן שיפגעו בבני משפחותיהן אם לא ישיבו את החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully