וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ראש תשתית להברחת מהגרים מהים התיכון הוסגר לאיטליה

8.6.2016 / 13:26

אזרח אריתראי שכונה "הגנרל", ולפי החשד אחראי להברחת אלפי מבקשי מקלט בסירות רעועות, נעצר בסודאן והוסגר לרשויות בפלרמו. "רשת ההברחות שהוביל גדולה ומתוכננת יותר ממה שיכולנו לדמיין"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

אריתראי החשוד שהוביל רשת נרחבת להברחת מהגרים ומבקשי מקלט לאירופה דרך הים התיכון ונעצר לפני כשבועיים בחרטום, בירת סודאן, הוסגר הלילה (רביעי) לידי איטליה. החשוד, מדאנה יהדגו מרד, בן 35, הוא המבריח הראשון שנעצר על אדמת אפריקה, שבצפונה מבוססות מרבית תשתיות הברחת המהגרים, והובא למשפט באיטליה מתחילתו של משבר הפליטים לפני כשלוש שנים.

"מרד יואשם בתיאום והובלת אחד מארגוני הפשיעה החשובים ביותר, הפועלים במרכז אפריקה ובלוב, להברחת בני אדם דרך מדבר הסהרה והים התיכון", נמסר בהודעה רשמית מתובע בית המשפט בפלרמו, פרנצ'סקו לו ווי. בהודעת בית המשפט נמסר כי מרד מכונה "הגנרל" מכיוון שהוא שאב השראה בסגנונו מהעריץ הלובי מועמר קדאפי.

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם נכנע: ערב הסעודית הוסרה מרשימת המדינות הפוגעות בילדים
משבר הפליטים: האיחוד האירופי שוקל שיתוף פעולה עם דיקטטורות
טראמפ חשף: "הרווחתי הרבה מאוד כסף מעסקה שעשיתי עם קדאפי"

חילוץ מהגרים שטבעו בים התיכון, לחופי לוב, 26 במאי 2016. המפקדה הימית של האיחוד האירופי, אתר רשמי
טביעת סירת מהגרים לחופי לוב, בחודש שעבר/אתר רשמי, המפקדה הימית של האיחוד האירופי

על פי החשד, מרד פעל בשיתוף פעולה עם אזרח אתיופיה, גרמיי ארמיאס, שטרם נעצר. יחד מיוחסים לשניים הברחות של אלפי בני אדם דרך הים התיכון בסירות צפופות ולא תקינות תמורת סכומי עתק. הרשויות בבריטניה סייעו לאיטליה לחקור את המקרים שבהם נקשר שמו של מרד ולאתר אותו בסודאן. על פי ההערכות, מרד ושותפו האתיופי אחראים למותם של לפחות 359 מהגרים, כשסירה ששילחו טבעה לחופי האי האיטלקי למפדוזה בשנת 2013.

בשנה שעברה טען התובע הסיציליאני קאלוג'רו פררה כי השניים הובילו תשתית מבצעית "גדולה, מורכבת ומתוכננת בהרבה ממה שיכולנו לדמיין בתחילה". פררה תיאר את השניים כ"אופורטוניסטים" והסביר כי הם "קנו" מהגרים שנחטפו על ידי ארגוני פשיעה אחרים. להערכתו של התובע, סירה ממוצעת שנשאה כ-600 מהגרים הניבה למרד ולארמיאס בין 800 אלף למיליון דולרים. עם זאת, הם הצליחו עד כה לחמוק מרשויות החוק במדינות השונות מכיוון שמרבית הפעילות מתבססת על תאים חשאיים הפזורים בכמה מדינות.

על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה, כ-230 אלף בני אדם הגיעו לאיטליה דרך הים התיכון בשנים 2015-2014, ומתחילת השנה הגיעו כ-40 אלף נוספים. כמו כן, יותר מ-8,000 בני אדם מתו מטביעה בים התיכון בדרכם למדינות אירופה. להערכת ארגון "רופאים ללא גבולות", קרוב לאלף מהגרים מתו רק בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully