וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הפליטים: האיחוד האירופי שוקל שיתוף פעולה עם דיקטטורות

לפי טיוטת מסמך מדיניות שנחשפה ב"גרדיאן", מדינות האיחוד עשויות להעביר סיוע לסודאן ולאריתריאה, שהואשמו בפשעי מלחמה, בתמורה לבלימת ההגירה. חברת הפרלמנט האירופי: "נהפוך לשותפים לפשע"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: מאות מהגרים ניצלו מטביעה על ידי משמר החופים האיטלקי; 5 נהרגו

האיחוד האירופי שוקל לקדם תכנית לשיתוף פעולה עם המשטרים בסודאן ובאריתריאה, במטרה לעצור את גל הפליטים ממדינות אלה – כך עולה ממסמך מדיניות שיוצג היום (שלישי) באופן רשמי על ידי בכירי האיחוד, ונחשף אמש בעיתון הבריטי "גרדיאן". במסגרת הפירוט בטיוטת המסמך, מדינות אירופה יספקו לשירותי הביטחון של סודאן, שנשיאה עומר אל-בשיר מבוקש בגין פשעי מלחמה, ציוד וכספים במטרה לעצור מפליטים לצאת מהמדינה, ויעבירו סיוע למערכת המשפט האריתראית, שממשלתה הואשמה על ידי האו"ם בפשעים נגד האנושות.

כמו כן, המסמך, שעשוי עוד להשתנות לפני פרסומו הרשמי, מציין שליחת סיוע נוסף לכ-20 מדינות, בהן ירדן, לבנון, ניז'ר, לוב ואתיופיה, במטרה לשכנע את ממשלותיהן לפעול על מנת לבלום את גלי ההגירה. בין היתר, מתכוון האיחוד האירופי להציע הסכמי סחר נוחים ותכניות להקלה באשרות כניסה למדינות האיחוד למדינות המדוברות.

עוד בוואלה! NEWS:
"כמו בובה": תמונת גופת התינוק הפליט שממחישה את האסון בים התיכון
השבוע הקטלני זה יותר משנה: מאות מהגרים טבעו למוות בדרך לאירופה
לימודי שפה ועוד מקומות עבודה: כך גרמניה תקלוט מהגרים

מהגרים במרכז הרישום לפליטים ומהגרים באי היווני לסבוס. רויטרס
הפרויקט "יתחיל בקיץ הקרוב". מבקשי מקלט באי היווני לסבוס/רויטרס

בנוסף לכך, על פי הדיווח, חבילות הסיוע המוצעות כוללות גם התייחסות עמומה ליצירת הזדמנויות תעסוקתיות לפליטים באפריקה ובמזרח התיכון, והצעת דרכים חוקיות למעבר פליטים לאירופה. על פי טיוטת המסמך, פרויקט "ניהול ההגירה המיטבי" של האיחוד האירופי "יתחיל בקיץ הקרוב".

ההצעות במסמך המדיניות האירופי זכו לביקורת מצד פעילי זכויות אדם וחברי הפרלמנט האירופי ממפלגות השמאל. חברת הפרלמנט האירופי מטעם איטליה, ברברה ספינלי, טענה כי "חבילות הסיוע יהפכו אותנו לשותפים לפשע לשלילת זכויות בסיסיות לאנשים שנמלטים ממלחמה, רעב ועוני קיצוני". לדבריו, "הנציבות צריכה להתבייש בהצעה הזאת".

חילוץ מהגרים שטבעו בים התיכון, לחופי לוב, 26 במאי 2016. המפקדה הימית של האיחוד האירופי, אתר רשמי
סירת מהגרים שטבעה לחופי לוב, בחודש שעבר/אתר רשמי, המפקדה הימית של האיחוד האירופי

שרה טסוריירי, יועצת מדיניות בארגון הסיוע הבריטי "אוקספם", טענה כי מנהיגי האיחוד האירופי התפשרו על ערכיהם. "האיחוד האירופי צריך לחשוב בזהירות כמה בדיוק הוא מוכן להקריב על מזבח ההגירה", אמרה. היא הוסיפה כי האיחוד "צריך לשוב ולהגדיר הגירה כהזדמנות. המציאות היא שההגירה מתגברת בכל רחבי העולם, ואירופה הולכת להיות חלק מזה".

עם זאת, חלק ממדינות האיחוד מקוות לקדם מדיניות חמורה הרבה יותר. שר החוץ של אוסטריה סבסטיאן קורץ קרא השבוע בריאיון לעיתון "די פרס" להעביר את מבקשי המקלט לאיים, במקום לאפשר להם להתגורר על אדמת היבשת. גם הונגריה, שנודעה במדיניותה הנצית בכל הנוגע להגירה, קראה להחזיק מהגרים במרכזי קליטה "סגורים ומוגנים" מחוץ לגבולות האיחוד האירופי.

ההצבעה בפרלמנט האירופי על העברת מידע על נוסעים בטיסות, שטרסבורג, 14 באפריל 2016. רויטרס
"אין תכניות בשלב זה להעביר ציוד לממשלת סודאן". דיון בפרלמנט האירופי/רויטרס

מנציבות האיחוד האירופי נמסר כי "אין תכניות בשלב זה להעביר ציוד לממשלת סודאן. כל החלטה להעביר ציוד אזרחי תישקל על בסיס ההערכה של הקרובה של משלחת האיחוד האירופי לסודאן ובהסכמת המדינות החברות באיחוד האירופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully