וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בובה": תמונת גופת התינוק הפליט שממחישה את האסון בים התיכון

30.5.2016 / 20:31

עובד שסייע לחלץ מאות פליטים שספינותיהם התהפכו בימים האחרונים בדרך לאירופה, צולם מחזיק תינוק שזהותו טרם התבררה. הארגון שפרסם את התמונה מקווה שהדבר יסייע בהעלאת המודעות למצב הפליטים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בין מאות הפליטים שטבעו למוות בימים האחרונים בהתהפכות ספינותיהם הרעועות בים התיכון היה גם תינוק אחד בן פחות משנה, שתמונת גופתו מוחזקת בידי אחד מאנשי צוות החילוץ שהגיע למקום הופצה היום (שני) במטרה להעלות את המודעות לסכנה שבפניה עומדים המהגרים בדרכם לאירופה. "הוא שכב כמו בובה, וידיו היו מושטות מטה", אמר האיש המחזיק את התינוק, מרטין, מארגון הסיוע ההומניטרי Sea Watch המפעיל ספינות חילוץ בים התיכון, בין לוב לאיטליה.

לפי הניצולים שהיו על סירת העץ שעליה היה התינוק, הם עזבו את חופי לוב ביום חמישי בערב ולאחר זמן מה החלה הסירה להתמלא במים, והתהפכה. מעט ידוע על התינוק, שגופתו הועברה לידי הצבא האיטלקי. צוותי החילוץ טרם ביררו אם הוריו נמצאים בין 135 הניצולים מהתקרית, שבה נהרגו 45 בני אדם נוספים ורבים עדיין מוגדרים נעדרים.

עוד כתבות בנושא:
השבוע הקטלני זה יותר משנה: מאות מהגרים טבעו למוות בדרך לאירופה
אסון שלישי בשבוע: 45 פליטים נהרגו בהתהפכות סירתם בים התיכון
בפעם השנייה ביומיים: הרוגים בהתהפכות סירת מהגרים בים התיכון

תמונה של תינוק שנמשה מהים התיכון לאחר שספינת פליטים שעליה שהה התהפכה, מאי 2016. רויטרס
תמונת התינוק על ידיו של איש צוות החילוץ/רויטרס

סוכנות האו"ם לפליטים מעריכה כי יותר מ-700 מהגרים ככל הנראה איבדו את חייהם מאז השבוע שעבר בניסיון להגיע לאירופה על גבי סירות רעועות ובאמצעות מבריחים. על פי ההערכות, מדובר באחד מהשבועות הקטלניים ביותר בים התיכון מאז חודש אפריל 2015, אז טבעו למוות כ-800 מבקשי מקלט, שנלכדו על גבי סירה שטבעה. בשל אופי המקרים, בלב הים, קשה לקבוע באופן ודאי את מספר הנספים. ארגוני הסיוע נעזרים לרוב בעדויות של מבקשי מקלט ששרדו את המסע, על מנת לאסוף מידע על שאירע.

בתקופה האחרונה, בצל חסימת נתיבי ההגירה היבשתיים והסכם האיחוד האירופי עם טורקיה מחד, ומזג האוויר הנוח בים התיכון מאידך, ההגירה הימית מלוב לאיטליה התגברה באופן משמעותי. ממשמר החופים האיטלקי נמסר כי כ-40 אלף מהגרים הגיעו לחופי איטליה מתחילת השנה, וכ-4,000 נוספים חולצו מסירות טובעות בשבוע האחרון.

בשנתיים האחרונות, מספר המהגרים שהגיעו לחופי איטליה מוערך בכ-320 אלף, וכ-7,000 נוספים מתו באותה תקופה בניסיון להגיע לאירופה, על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה. בשנה שעברה הופצה תמונת גופת הילד איילן כורדי מוטלת על החוף בטורקיה, והצליחה להעלות למודעות הציבור את המקרים הקשים של טביעות המהגרים בדרכם לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully