וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: סימון "לייק" בפייסבוק אינו לשון הרע

8.8.2016 / 14:37

מקומון במרכז הגיש תביעה נגד שני אנשים שלחצו על "לייק" ושיתפו בפייסבוק שני סטטוסים פוגעניים כלפי המקומון. השופט קבע כי פעולות אלה אינן מהוות פרסום ולכן חוק לשון הרע אינו חל עליהן

תושבי גבעתיים מחרימים את המקומון. אוגוסט 2016. פייסבוק, צילום מסך
תושבי גבעתיים מחרימים את המקומון. אוגוסט 2016/צילום מסך, פייסבוק

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי סימון "לייק" בפייסבוק או שיתוף סטטוס של אדם אחר אינם מהווים לשון הרע. זאת משום שאין במקרה זה כל פרסום - המתחייב מהוראות חוק איסור לשון הרע, על אף שעצם הלחיצה על "לייק" או שיתוף מפיצה את הסטטוס הפוגעני לחברים נוספים ומרחיבה את מעגל התפוצה שלו.

ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר בתביעה שהגישה הוצאה לאור של מקומון משותף של רמת גן וגבעתיים נגד שני נתבעים שלחצו על "לייק" לסטטוס פוגעני נגד המקומון, ושיתפו סטטוס אחר שגם הוא פוגעני. השופט עודד מאור אמר בדיון בתביעה: "בהערת אגב אציין שכשלעצמי תהיתי שדווקא גוף תקשורת, מי שחופש הביטוי נר לרגליו, והוא מי שמכונה 'כלב השמירה על הדמוקרטיה', פועל לצמצמו באמצעות תביעה זו; אולם, תמיהה זו תישאר בגדר הרהור בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: פרץ למשרדי מס הכנסה וגנב חומרי חקירה נגדו
"שימוש בסמים, צלקת לחיים": מחאת משפחות ההרוגות נגד הנהג הדורס
המטפלת החשודה בהסתרת אונס: "הבטחתי לילדה שלא אדווח"

תושבי גבעתיים מחרימים את המקומון. אוגוסט 2016. פייסבוק, צילום מסך
"הזיבלון אינו מכבד את בחירת התושבים"/צילום מסך, פייסבוק

שני הסטטוסים שבעקבותיהם הוגשה התביעה פורסמו בעמוד הפייסבוק "גבעתיים מחרימה את המקומון". בראשון נראה פח אשפה ובתוכו המקומון. בתמונה נכתב: "הזיבלון מזלזל בתושבי גבעתיים, הזיבלון אינו מכבד את בחירת התושבים, הזיבלון צריך להפנים שרב"ש כבר לא... הזיבלון פוגע בתושבי גבעתיים, תושבי גבעתיים מחרימים".

הפרסום השני הוא תמונה של כלב הכורע ומטיל את צרכיו על גבי המקומון. תחת התמונה נכתב: "די להכפשות! תושבי גבעתיים הכריזו, הגיעו מים עד נפש, מחרימים את המקומון!". הנתבעים עשו "לייק" לאחד מהם ושיתפו את השני. השופט מאור קבע כי פעולה של "לייק" או שיתוף אינה מהווה פרסום ולכן חוק לשון הרע אינו חל עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully