וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטפלת החשודה בהסתרת אונס: "הבטחתי לילדה שלא אדווח"

8.8.2016 / 9:50

בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי וואלה! NEWS של שיחה בין המטפלת לבין סבן של שתי אחיות שאביהן נאשם שאנס אותן במשך שנים, היא מסבירה מדוע החליטה לא לדווח על הפרשה. "הבטחתי לילדה שלא אדווח", היא נשמעת אומרת. האזינו

עריכה: אביב אירגז

"הבטחתי לילדה שאני לא אדווח. לא רציתי לשבור אותה" - כך מסבירה מטפלת בעולם החרדי את השיקולים שהנחו אותה בהחלטה שלא לדווח על פרשת אונס חמורה בתוך המשפחה, שמסעירה בימים אלו את המגזר החרדי. המטפלת נעצרה ונחקרה בחשד לשורת עבירות הנוגעות לשיבוש חקירה, והיא משמשת עדה מטעם התביעה בתיק נגד האב הנאשם באונס שתיים מבנותיו. בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמעת המטפלת כשהיא מנסה להסביר את החלטתה שלא לדווח על המקרה.

מהשיחה עולה כי המטפלת הפגינה מודעות רבה למשמעות העובדה שהיא לא דיווח למשטרה, כשהיא מבקשת מהסב להיות זו שתדווח ראשונה על המעשים, כדי להימנע מחשדות דוגמת אלו שהיא נחשדה בהם בסופו של דבר. הסיבה לחשש נובעת מכך שבני המשפחה פנו בשלב מסויים לעו"ד רבקה שוורץ מארגון מן המיצר, שהנחתה אותם לדווח על המעשים לרשויות, בניגוד לאופן שבו פעלה המטפלת, לפי החשדות המיוחסים לה.

עוד בוואלה! NEWS:
הוארך מעצר הורים ל-5 מגוש עציון החשודים בהתעללות קשה בילדיהם
המועמד הבולט לנציב הביקורת על הפרקליטות: השופט במשפט הולילנד
מבוכה למשטרה: עצור פלסטיני שוחרר כי המתין 5 ימים לראות שופט

אילוסטרציה. ShutterStock
"היא אמרה לי שאני צריכה לדווח לרווחה ושהמקום שלו בכלא"/ShutterStock

בשיחה שנערכה בין סבן של שתי הבנות לבין אותה מטפלת מתוארת שיחה נוספת שנערכה בינה לבין עו"ד שוורץ. "סיפרתי לה שאמרתי לכם שעכשיו זה בידיים שלי, או שתעשו מה שאני אומרת או שאני מדווחת", נשמעת המטפלת בהקלטה. "היא אמרה לי שאני צריכה לדווח לרווחה ושהמקום שלו בכלא. אמרתי לה שאני לא יודעת מה הוא עשה בדיוק. אמרתי לה, 'אם הילדה לא תעיד מה תרוויחי שתדווחי?'. אז היא אמרה לי שהאבא הודה בפניכם. ושזה מספיק בשביל לעצור אותו".


בשלב מסוים של השיחה שהתנהלה בין הסב, אביה של אם המשפחה, לבין המטפלת, היא חזרה על החשש כי תואשם באי דיווח – עבירה שבה היא חשודה כיום. "הוא (האב הנאשם באונס – א"ס) הודה בפניכם וההודאה שלו מספיקה בשביל לעצור אותו. לא אכפת לי. אם לדווח, אני רוצה לדווח ראשונה. זה החיים שלי", אמרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מדבריה ניתן ללמוד שהיא שקלה ללכת למשטרה רק לאחר שנודע לה כי האב הודה בביצוע המעשים בפני גורם שלישי, דבר שהיה עלול להעמיד אותה בסכנת חקירה. "היא (עו"ד שוורץ - א"ס) אמרה שאתה אמרת שהוא הודה בפניי ובפניך. אני לא מעוניינת שהיא תדע שהוא הודה בפניי כי אז זה מחייב אותי לתת עדות במשטרה ולהיחשף לחקירה כשהוא הודה בפניי. ואז אני חייבת לדווח. אם היא בסיפור אני יוצאת מהסיפור ואני חייבת לדווח", נשמעת המטפלת.

סוגית הטיוח של עבירות מין במגזר החרדי עלתה אתמול לכותרות בעקבות המכתב ששלח בסוף השבוע האחרון הרב הראשי לישראל דוד לאו, שבו התייחס לריבוי המקרים של פגיעות מיניות בילדים ובילדות במגזר החרדי, ובכללם במוסדות החינוך.

חניון חשוך. ShutterStock
"אני לא מעוניינת שהיא תדע שהוא הודה בפניי/ShutterStock

"בשום אופן אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולהתחמק מלהתמודד עם התופעות הקשות הללו אשר אם לא תפסקנה עלולות נפשות נוספות רבות להיפגע. חלילה לנו לעמוד מנגד, אלא יש לחזק את המודעות ולהמשיך לחנך בדרך הצניעות. בדרך התורה בחינוך לערכים מושרשים בדרך ישראל סבא", כתב הרב לאו.

ביום חמישי האחרון שוחררה המטפלת ממעצר הבית שבו הייתה נתונה. לפי בקשת המעצר של המשטרה, היא חשודה בעבירות של סחיטה באיומים, שיבוש מהלכי משפט, אי דיווח קטין על ידי אחראי וקבלת דבר במרמה, כשסעיפי החשד נוגעים לתשלומים בסך של עשרות אלפי שקלים שנגבו מהמשפחה כדי לקנות את שתיקתה של המטפלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully