וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הרב לאו על אלימות מינית הוא עוד צעד בדרך למיגור ההשתקה

8.8.2016 / 21:15

פרשות המין במגזר החרדי הובילו את הרב הראשי לקרוא למחנכים "לא לטאטא מתחת לשולחן". אף שהתפיסה החרדית לא מייחסת ללאו חשיבות, יש שמקווים שתגובתו תפרוץ דרך. דיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן צילום: אבי כהן, ניב אהרונסון

ריבוי החקירות וכתבי האישום נגד עברייני מין במגזר החרדי בתקופה האחרונה הם הגורם המרכזי שהוביל את הרב הראשי לישראל דוד לאו לפרסם אמש (ראשון) מכתב שבו הוא קורא למחנכים חרדים שלא "לטאטא את הדברים מתחת לשטיח". שישה מורים במוסד של חסידות בעלזא בתל אביב שהואשמו בהתעללות; אב חרדי, בן למשפחה מוכרת במגזר, שחשוד בהתעללות בבנותיו במשך שנים ארוכות; משגיח בישיבה בירושלים שהואשם בעבירות מיניות קשות בקרובת משפחתו – אלו רק קומץ מהמקרים שנחשפו לאחרונה, לרוב, בסיוע המשפחות וגורמים קהילתיים בציבור החרדי, שהגיעו לאוזניו של הרב.

שינוי המגמה לא החל עם מכתבו של הרב לאו. אתרי האינטרנט החרדיים תרמו תרומה משמעותית לשיח סביב פרשות אלה ואחרות זה זמן רב. בעוד התקשורת הממוסדת, בהם היומונים ותחנות הרדיו החרדיות, התעלמו לחלוטין ממקרים של פדופיליה, אונס או פגיעות בילדים וילדות, אתרי האינטרנט החרדיים סיקרו את הפרשות באינטנסיביות רבה.

לקריאה נוספת:
הרב הראשי על אלימות מינית בילדים: "לא לטמון את הראש"
אימה בבית הספר: מורים נאשמים במעשי סדום ובמכות לתלמידים
קשר השתיקה נסדק: פרשות מין פרצו את מחסום התקשורת החרדית

הרב הראשי לישראל דוד לאו בעצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
קרא לא לטאטא מתחת לשטיח. הרב לאו/מור שאולי

התפיסה החרדית אינה מייחסת לרב הראשי חשיבות משמעותית. לכן, על אף שמכתבו של לאו חשוב ברמה הצהרתית - משום שהוא מקדם את השיח צעד נוסף בדרך לסיום השתקת מקרים כאלה בקהילות חרדיות – לא תהיה לו השפעה, מעבר לכותרות.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

"מקווה שזו תגובה ראשונה של רבנים ולא אחרונה"

"האמירה של הרב לאו חשובה", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אביגיל קרלינסקי, מפעילת עמוד הפייסבוק "לא תשתוק", הפועל לחשוף מקרים של פגיעות מיניות במגזר החרדי וכן להגביר את המודעות לעבירות מין בציבור החרדי. "יש פה עידן חדש שאנשים מבינים שצריך לדבר על זה ועדיף לא לשתוק. אני רוצה לקוות שזו התגובה הראשונה ולא האחרונה של רבנים".

קרלינסקי הקימה לפני כשנה יחד עם קבוצת חרדים את העמוד. "התחלנו להציף בעיקר סיפורים של נפגעים", סיפרה. היום, כך לדבריה, "אין בכך כמעט צורך משום שאתרי האינטרנט החרדיים כותבים על זה רבות ואין יום שלא כותבים לצערי על פגיעות מיניות". קרלינסקי וחבריה לא חושפים את שמותיהם של עברייני המין, אך הם כן "מחברים בין המתלוננים לרשויות. אנחנו לא מחליטים עבורם, אלא רק מסייעים להם בחיבור איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully