וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: חרדי מוכר את מחלת בנו לערבי תמורת 600 שקלים

8.8.2016 / 16:17

אביו של ר', צעיר חרדי החולה במחלה קשה, ביקש לסייע לבנו להחלים. בעזרת חבר גייס תושב קלקיליה ש"יקנה" ממנו את המחלה. לדברי החבר, "שאלתי אותו אם הוא רוצה להרוויח כסף, הוא קפץ על המציאה"

עריכה: אוהד פיטר

במשך תקופה ארוכה חולה ר', צעיר חרדי בשנות ה-20 לחייו, במחלה קשה וחרף הטיפולים האינטנסיביים שעבר, מצבו הרפואי עדיין קשה. לאביו היה רעיון יצירתי איך לסייע לו ובעזרת חבר נוסף, הוא גייס למשימה ערבי מקלקיליה שקנה את המחלה תמורת 600 שקלים. בסרטון שמתעד את המכירה שהתקיימה אתמול (ראשון) בבני ברק נראים האב החרדי והערבי עומדים זה לצד זה ומקיימים את טקס המכירה. בטקס מתחייב הערבי: "אני קונה את המחלה של ר'" והיהודי משיב: "המחלה עוברת אליך".

תיעוד המכירה הופץ ברשתות החברתיות וזכה לתגובות רבות. אחת הגולשות כתבה כי "אבא שלי גם מכר את המחלה לגוי, אבל הוא מת" ו"הערבי טמבל, למילים יש כוח". הזמר החרדי אבי בן ישראל שיזם את המכירה סיפר לוואלה! NEWS כי המשפחה "הלכה לרבנים והם אמרו למכור את המחלה לגוי".

עוד בוואלה! NEWS:
ליצמן: למדנו את הלקח, ניתן לאכול את הקורנפלקס של תלמה
האגם בפנינת הטבע שנעלם מול עינינו: "הדגים מפרפרים למוות"
חשד: פרץ למשרדי מס הכנסה וגנב חומרי חקירה נגדו

תיעוד: יהודי מכר את המחלה של בנו לערבי תמורת 006 ש"ח. מערכת וואלה! NEWS
"המחלה עוברת אליך". טקס מכירת המחלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

בן ישראל הוסיף כי "עושים את זה הרבה, לא המצאנו את זה. הערבי עבד אצלי בשיפוצים ושאלתי אותו אם הוא רוצה להרוויח כסף. הוא קפץ על המציאה והגיע עד אלינו. הערבי לא מאמין בזה, מבחינתו הוא רק מעוניין בכסף. אני מאמין שהחולה ייצא מזה עכשיו".

מכירת מחלה לגוי היא אינה דבר חדש. הרב חנניה צ'ולק, מייסד עמותת "עזר מציון", סיפר כי שאל את הרב חיים קנייבסקי, מגדולי הרבנים החרדים, על האפשרות "למכור מחלה לגוי עם החמץ" בערב פסח. צ'ולק העיד כי שאל את הרב קנייבסקי, "שיש נוהגים לכתוב בשטח המכר שמוכרים לגוי גם כל חולי וכל מכה, ומה יש לעשות אחרי פסח כשחוזרים וקונים את החמץ מהגוי, היכן הולכת המחלה אז? והוא ענה שאנחנו לא לוקחים בחזרה את המחלות, רק את החמץ בלבד ואפשר לעשות זאת בלי חשש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully