וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי טביעת אב ובתו ברדינג בתל אביב: תיק החקירה נסגר

7.8.2016 / 18:09

פרסום ראשון: ב-2014 נשאבו אשר בן שטרית ובתו מיקה למערכת הקירור של תחנת הכוח ומתו. כעת הוחלט לסגור את התיק נגד בכירים בעירייה ובחברת החשמל שנחשדו בגרימת מותם ברשלנות

צילום: יותם רונן, עריכה: אוהד פיטר ויות םבן דוד

אחרי יותר משנתיים הוחלט היום (ראשון) לסגור את התיק הפלילי נגד בכירים בעיריית תל אביב ובחברת החשמל בחשד שגרמו ברשלנות למותם של אב ובתו, שנסחפו לטורבינות בתחנת הכוח רדינג. חקירת האירוע התנהלה במפלג ההונאה של משטרת מחוז-מרכז ובפרקליטות מחוז דרום הוחלט על סגירת התיק משום שלא ניתן היה לייחס אשמה פלילית למעורבים. אחד הנחקרים בפרשה היה סמנכ"ל עיריית תל אביב, שיוצג על ידי עו"ד עופר ברטל. תיקו נסגר מחוסר אשמה.

התקרית אירעה ביוני 2014, כאשר אשר בן שטרית ובתו בת השבע, מיקה, מרמת השרון נשאבו למערכת קירור המים של הטורבינות. אם המשפחה הזעיקה את כוחות ההצלה לזירה ובמשך כשעה פעלו צוללים של כוח השיטור הימי בניסיון לחלץ את השניים, שאיבדו את הכרתם. עם חילוצם, לאחר שאנשי חברת החשמל הפסיקו את פעולות השאיבה של המים במערכת, נקבע מותם.

לקריאה נוספת:
הטביעה ברדינג: נבדק חשד לרשלנות של חברת החשמל

תחנת הכוח רדינג – תל אביב, יוני 2014. יוסי וייס, מערכת וואלה! NEWS
תחנת הכוח רדינג/מערכת וואלה! NEWS, יוסי וייס

חברת החשמל טענה כי הודיעה שמדובר באזור מסוכן, שסומן בשלטי אזהרה וגודר בהתאם לכל אורכו: "יש שמירה רציפה באזור המדובר, ולצערנו האב שמצא את מותו הוזהר מספר פעמים בתקופה האחרונה".

בעקבות התאונה, הוציאה תחנת משטרת תל אביב-צפון צו זמני האוסר את הפעלת המשאבות במתחם, עד אשר מנהלי חברת החשמל יציגו תכנית מבצעית למניעת גישה לא-מורשית לצינורות היניקה השואבים את מי הים אל הטורבינות.

בני המשפחה של ההרוגים האשימו את חברת החשמל ברשלנות, ותקפו את הטלת האחריות על האב. אחיו של בן שטרית, משה, אמר: "אני רוצה להגיד חד-משמעית – אח שלי היה אחראי גם כלפי עצמו, בוודאי ובוודאי כלפי הילדות שלו וכלפי מיקה בפרט. הוא לא היה נותן לבתו הקטנה, לציפורן הקטנה של הרגל שלה להיפגע אם הוא היה יודע שזה מסכן אותה. הוא לא היה נכנס למקום הזה ובוודאי לא עם מיקה. להציג אותו בצורה כזאת זה לנצל בצורה צינית את הטרגדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully