וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מהצפון שיבח פיגועים בפייסבוק - והואשם בתמיכה בדאעש

7.8.2016 / 16:55

לפי כתב האישום וסים חוטבא מהכפר ריינה פרסם פוסטים המהללים מחבלים ומצדיקים את מעשיהם. "המשוואה פשוטה: כמו שאתם הורגים, אתם נהרגים". חוטבא ניסה להצטרף לארגון אך אשתו הניאה אותו מכך

כתב אישום נגד וסים חוטבא בגין תמיכה בארגון הטרור דאעש, בית משפט השלום נצרת. אוגוסט 2016. ערן גילווארג
נעצר לפני חודש. חוטבא/ערן גילווארג

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד תושב הצפון שפרסם פוסטים בפייסבוק בשבח פיגועי "המדינה האסלאמית" (דאעש) באירופה. וסים חוטבא, בן 29 מריינה שליד נצרת, נעצר לפני חודש ועל הפרשה הוטל צו איסור פרסום. עם הגשת כתב האישום נגדו בגין תמיכה בארגון טרור, הוסר הצו.

כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין עמוס דניאלי, מבוסס על פוסטים שפרסם בדף הפייסבוק שלו, שבהם הילל ושיבח את ארגון דאעש וכן פיגועים שביצעו תומכי הארגון לאחרונה ברחבי אירופה. פוסט אחד שצוין בכתב האישום היה ב-22 במרץ, אז אירעו שלושה פיגועי התאבדות בשתי זירות בבריסל, שבהם נהרגו 32 בני אדם ונפצעו מאות. "אם פעלתם ללא שיקול דעת וחשבתם כי זו זכותכם למנוע מנשים בנות חורין לעטות חיג'אב, האם אין זו זכותנו להוציא את גבריכם הפולשים בעריפת ראש?", תהה חוטבא בעמוד הפייסבוק שלו, וענה: "בוודאי שכן".

חוטבא המשיך: "המשוואה פשוטה וברורה - כמו שאתם הורגים, אתם גם נהרגים, כמו שאתם לוקחים בשבי, אתם גם נלקחים בשבי, כפי שאתם פוגעים בביטחוננו, אנו פוגעים בביטחונכם. מי שהתחיל עשה עוול. הדרך לשמור על ביטחונכם היא באמצעות הסרת כל מעשי העוולה שלכם והשפעותיהם על האומה שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
שני שוטרים נאשמים כי הכו חשוד – והשמידו את תיעוד התקיפה
נאשם באסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל חשוד בעבירות מס של מיליונים
צעיר מדימונה נאשם כי רצח תושב עירו בגלל ויכוח בכביש

כתב אישום נגד וסים חוטבא בגין תמיכה בארגון הטרור דאעש, בית משפט השלום נצרת. אוגוסט 2016. ערן גילווארג
כתב אישום נגד וסים חוטבא בגין תמיכה בארגון הטרור דאעש, בית משפט השלום נצרת. אוגוסט 2016/ערן גילווארג

פיגוע נוסף שזכה להתייחסות בפוסט בפייסבוק של חוטבא היה זה שאירע ב-14 ביולי בניס שבצרפת. בפיגוע הדריסה ההמוני נרצחו 84 בני אדם. לפי הפוסט של הנאשם, "מדובר בתגובה לגיטימית" על הרג אזרחים מוסלמים באלג'יר "על ידי השלטון הקולוניאלי הצרפתי". שלושה ימים אחרי פוסט זה הוא נעצר.

בכתב האישום מפורט גם כי לפני כחודשיים וחצי פרסם הנאשם בפייסבוק תמונה שנלקחה מתוך סרטון של דאעש, שבה נראים שני ילדים לבושים במדים, מוציאים להורג שבויים. לצד התמונה הוסיף חוטבא ציטוט מתוך שיר תמיכה בדאעש. "אומתי, השחר הפציע, צפי לניצחון הברור. המדינה האסלאמית קמה בדמם של הצדיקים. המדינה האסלאמית קמה בג'יהאד של יראי האל. הם הקריבו את נפשם בעמידה איתנה ורוח אמונה". עם זאת, בכתב האישום צוין כי הפוסטים של חוטבא, שלו 440 חברים בפייסבוק, זכו למעט "לייקים", כמו גם מספר מועט של שיתופים ותגובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת פיגוע המשאית בניס צרפת – יום הבסטיליה. רויטרס
המשאית הפוגעת בזירת הפיגוע בניס שבצרפת. 14 ביולי/רויטרס

ביטויי התמיכה של הנאשם בדאעש החלו במהלך שנת 2015, בסוף אותה שנה הוא אף נחקר בנושא על ידי השב"כ, והוזהר משום שמדובר בעבירות ביטחון. אולם מסתבר כי אזהרות אלו לא הרתיעו אותו. בחקירת חוטבא התברר עוד כי הוא שקל לעזוב את הארץ ואף להצטרף לארגון דאעש בסוריה. הוא שיתף את אשתו בתכניתו, אך היא התנגדה שייצא. בשל כך, ובשל חששו כי ייעצר בדרכו לסוריה, לא מימש הנאשם את רצונו.

בכתב האישום נגד חוטבא נטען כי הוא מגדיר את הממסד במדינת ישראל "משטר כופר", ואינו רואה את עצמו כפוף לחוקיה. לפי תפיסת עולמו, כך נכתב, הפיגועים המבוצעים בשם ארגון דאעש הם פעולות לגיטימיות, הנעשות בתגובה על "התקפות" המערב נגד האסלאם. דאעש הוכרז בישראל התאחדות בלתי מותרת, לפי משמעותה בתקנות ההגנה (לשעת חירום), וארגון טרור בהתאם להכרזת ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully