וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: ישראל מתערבת בבחירות ברשויות המקומיות

7.8.2016 / 13:40

פרשנים פלסטינים טוענים כי ישראל מקדמת אנשי עסקים וסוחרים מהרשות שמנהלים קשרים טובים עם מתאם הפעולות בשטחים ועם המנהל האזרחי. זאת, לטענתם, "משום אינם מגלים התנגדות לישראל בדרך כלל"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
טענה: ישראל מקדמת פוליטית אנשי עסקים ברשות הפלסטינית. אלוף מרדכי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

פרשנים פוליטיים פלסטינים טוענים כי ישראל מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות ברשות הפלסטינית. לטענתם, ישראל מקדמת אנשי עסקים וסוחרים פלסטיניים שמנהלים קשרים טובים עם המנהל האזרחי, ובפרט עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, שאותו הם מכנים "מושל הגדה".

"מרדכי נוהג להיפגש בקביעות עם אנשים אלו במשרדיו בבית אל ובתל אביב, ולדון עמם בסוגיות משותפות", נכתב באתר "דונייא אל-ווטן". "בחירתה של ישראל באנשי עסקים נובעת מכך שהם אינם מגלים התנגדות לישראל בדרך כלל ודואגים ל'שלום כלכלי' ולאינטרסים שלהם".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן כרה לעצמו קבר: הבחירות שצפויות לחזק את חמאס
מתחת לאף של אבו מאזן: הדרך החדשה של ישראל ללב הפלסטינים
חמאס מכחיש: "ל'שתול' שנתפס אין כל קשר לארגון"

בכתבה טענו הפרשנים הפלסטינים שישראל מנסה לבסס מחדש את שליטתה בחברה הפלסטינית על פי מודל "אגודות הכפרים" – התארגנות פוליטית פלסטינית שהוקמה בברכתה של ישראל בתחילת שנות ה-80. אגודות הכפרים מנו עשרות אלפי חברים וניסו לקדם מסגרת מדינית פלסטינית שתחליף את אש"ף.

"ישראל נכשלה גם בעבר בניסיון לבנות הנהגה פלסטינית על בסיס ראשי הערים, שסירבו למדיניותה הגזענית", טענו הפרשנים. בהקשר זה הוזכרו, בין היתר, בסאם שכעה ואברהים טוויל, שני ראשי ערים פלסטינים שהובילו התנגדות לשלטון הישראלי וכן ל"מחתרת היהודית" שפעלה אז בשטחים וניסתה להתנקש בחייהם. "התערבות בבחירות הפלסטיניות נועדה לשרת את שליטתה הביטחונית של ישראל ברשות, שנמצאת בעדיפות עליונה בחשיבה הישראלית והציונית".

הפגנות מורים בגדה. מען, מערכת וואלה! NEWS
"ישראל נכשלה גם בעבר בניסיון לבנות הנהגה פלסטינית". הפגנות בגדה/מערכת וואלה! NEWS, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully