וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי תאילנד הכריעו: רוב לחוקת המשטר הצבאי במשאל העם

7.8.2016 / 15:45

במבחן ראשון לפופולריות של החונטה הצבאית, יצאו האזרחים לקלפיות כדי להצביע על קבלת חוקה חדשה שתנציח את שליטת הכוחות המזוינים. "צאו להצביע", קרא ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר

צילום: אי-פי, עריכה: שניר דבוש

אזרחי תאילנד הצביעו היום (ראשון) במשאל עם על חוקה חדשה שניסחה החונטה, שעשויה לסלול את הדרך לבחירות בשנה הבאה, אך דורשת מהממשלות העתידיות לשלוט לפי תנאי הצבא. המבחן ראשון לפופולריות של החונטה, עבר בהצלחה עבור ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה, עם יותר מ-60% תמיכה לחוקה החדשה.

בתום ספירת 80% מקולות הבוחרים, נמסר מוועדת הבחירות כי 62% מהבוחרים הצביעו בעד אימוץ החוקה ואילו 38% הצביעו נגדה. פריות צ'אן אוצ'ה, הרמטכ"ל לשעבר, דיכא כל פעילות פוליטית מאז תפס את השלטון בהפיכה במאי 2014. הסקרים שקדמו להצבעה הצביעו על יתרון קל לטובת קבלת החוקה החדשה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 70 שנה על הכס, תאילנד מגלה שגם "שליט אלוהי" יכול למות
ברקע הדיכוי, החונטה בתאילנד טוענת: 99% מהתושבים מרוצים
המועצה של החונטה הצבאית בתאילנד דחתה חוקה חדשה

ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה מצביע במשאל העם על חוקה חדשה, 7 באוגוסט 2016. רויטרס
מבטיח לקיים בחירות חדשות בשנה הבאה. ראש הממשלה פריות, היום/רויטרס

ראש הממשלה הבהיר כי לא יתפטר אם החוקה החדשה תידחה וכי בחירות כלליות יתקיימו בשנה הבאה לא משנה מה תהיה התוצאה. "אני קורא לכולם לצאת ולהצביע כדי להכריע עבור עתיד המדינה", אמר פריות לכתבים בתחנת הצבעה בבירה בנגקוק. בזמן שנשא את דבריו, אישה אחת הפריעה לו ושאלה: "האם אתה יכול לנהל את המדינה? האם אתה יכול להגן על המדינה?". אנשי אבטחה הרחיקו אותה מהאזור.

מבקרי החוקה החדשה טוענים כי הצבא מנסה להסתיר את כישלונו למגר את הפופולריות של ראש הממשלה לשעבר תקסין צ'ינוואט שהודח בהפיכה ב-2006. מאז חווה תאילנד עשור של משבר פוליטי, שבמהלכו עלתה לשלטון אחותו של ראש הממשלה המודח יינגלוק – רק כדי להיות מודחת בידי הצבא לפני שנתיים. היא מורחקת לחמש שנים מהפוליטיקה, אך קראה היום מהקלפי שבו הצביעה לשאר האזרחים להשתתף במשאל העם.

ריאיונות שהעניקו קצינים בכירים לרויטרס הראו את שאיפת הצבא לבטל את הצורך בהפיכות עתידיות מאחר שהחוקה החדשה תחליש את המפלגות הפוליטיות ותבטיח את תפקידו של הצבא בפיקוח על התפתחותה הכלכלית והפוליטית של תאילנד. במסגרת החוקה החדשה, ה-20 מאז הצבא ביטל את המונרכיה האבסולוטית ב-1932, סנט שימונה בידי החונטה ובו יהיה שמורים מושבים למפקדים בצבא יבחן את חברי הפרלמנט החדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש ממשלת תאילנד לשעבר יינגלוק צ'ינוואט מצביעה בקלפי במשאל עם, 7 באוגוסט 2016. רויטרס
מורחקת מהפוליטיקה לחמש שנים. ראש הממשלה יינגלוק מצביעה, היום/רויטרס

בעיר קון קאן שבצפון-מזרח המדינה, כ-50 בני אדם עמדו בתור מחוץ למועצת העיר שנבנתה מחדש לאחר שנשרף עד היסוד במהלך המהומות ב-2010. "אני רוצה שהמצב במדינה ישתפר", אמר החקלאי ת'ונגיון קאנקהומנג בקלפי שהוצבה בבית ספר סמוך. לדבריו, הוא הצביע בעד החוקה החדשה מאחר שהוא רוצה לראות סוף לפילוג בתאילנד. הפועל דצ'ה שנקמני אמר כי הצביע נגד מאחר שהוא סולד מהחונטה, אך הוא הוסיף כי הוא לא צופה שמשאל העם ישנה הרבה. "אני ודע ששום דבר לא באמת משתנה בשלטון של היום", אמר.

הבחירות מגיעות במקביל להידרדרות בבריאותו של המלך פומיפון בן ה-88. הצבא הצדיק במשך שנים את התערבותו בפוליטיקה בתור השומר של בית המלוכה הנערץ.

(עדכון ראשון: 10:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully