וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה של החונטה הצבאית בתאילנד דחתה חוקה חדשה

תשעה חודשים ישבה ועדה וניסחה טיוטה לחוקה חדשה רק כדי שהמועצה לרפומות לאומיות, שמונתה בידי צבא תאילנד, תדחה אותה. יש טענות שצבא תאילנד שמעוניין בהמשך שליטתו במדינה, רצה בהפלת החוקה

המועצה לרפורמות לאומיות בתאילנד הצביעה בפרלמנט על דחיית טיוטת החוקה החדשה, 6 בספטמבר 2015. רויטרס
הפרלמנט בבנגקוק מריע לאחרי ההצבעה שבה נדחתה החוקה/רויטרס

מועצה שמינו ראשי הצבא ששולטים בתאילנד דחתה היום (ראשון) טיוטה של חוקה חדשה ומעוררת מחלוקת. זאת, אחרי שבשנה שעברה צבא תאילנד הדיח את הממשלה והשלים הפיכה צבאית, שבאה אחרי חודשים של חוסר שקט ואי יציבות במדינה.

טיוטת החוקה נכתבה לאורך תשעת החודשים האחרונים, אך נדחתה בידי הצבא וספגה ביקורות רבות. סעיף אחד בחוקה, שמאפשר לפאנל מיוחד עם 23 חברים להשתלט על הממשלה לתקופה של עד חמש שנים במהלך "משבר לאומי", זכה למירב הביקורת. המועצה לרפורמות לאומיות שמינה צבא תאילנד, ובה 247 חברים, דחתה ביום ראשון את הטיוטה ברוב של 135 מתנגדים מול 105 תומכים. אילו החוקה הייתה זוכה לתמיכה, היא הייתה עומדת למשאל עם בינואר 2016.

עוד בוואלה!NEWS:
עדות ממשבר הפליטים במינכן: "בעיניים יהודיות זה נראה מאוד רע"
מתלוננות נוספות נגד החשוד בהפצת מחלה: בת 24 נדבקה, עוד צעירה נבדקת
זוג מירושלים נעצר בעקבות ריב בין ילדיהם, בני שנתיים ושלוש

ראש ממשלת קמבודיה(ימין) ותקסין שינאוואטרה (שמאל). רויטרס
תקסין שינאוואטרה/רויטרס

ב-BBC דווח כי ההתנגדות לחוקה הייתה חוצה מפלגות והגיעה מכל קצווי הקשת הפוליטית. יש שהתנגדו לחוקה כי רצו לתת יותר זמן לראש החונטה הצבאית פראיוט צ'אן-אוצ'ה כדי לשפר את הכלכלה לפני שהולכים לבחירות, ואילו מתנגדים אחרים חששו שהחוקה החדשה תצית מחדש את המחלוקות הפוליטיות בין הצדדים בתאילנד. יש הטוענים שצבא תאילנד היה מעוניין בהפלת החוקה, שתבטיח את המשך שליטתו.

ועדה חדשה צריכה להיות ממונה כעת כדי להציג טיוטה חדשה, ובכך תתעכב מערכת הבחירות הבאה. לוועדה הזו ניתנים 180 יום כדי להשלים את המלאכה ולהציג טיוטת חוקה חדשה, שאמורה לעמוד למשאל עם. הקולות החוששים מהתעצמות הצבא והיחלשות הדמוקרטיה בתאילנד מביעים דאגה שבמצב הפוליטי הנוכחי יעברו עוד כמה שנים עד למערכת הבחירות הבאה, שהייתה אמורה להיערך בשנה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עד לאימוץ חוקה חדשה, הממשלה מטעם הצבא תשמור על כוחה. תאילנד אימצה כמה חוקות מאז סיום שלטון המלוכה ב-1932. מאז תחילת המילניום, האומה התאילנדית חצויה ומפולגת בין מפלגות פרו-דמוקרטיות שתמכו בראש הממשלה לשעבר תקסין שינאוואטרה לבין ברית השמרנים, שכוללת גורמי צבא, גורמי ממערכת המשפט ותומכי המלוכה. תקסין ניצח בכל מערכת בחירות מאז 2001, אבל היה קורבן לשתי הפיכות, ושלושה ראשי ממשלה הודחו בידי בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully