וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הדיכוי, החונטה בתאילנד טוענת: 99% מהתושבים מרוצים

בסקר שערך השלטון הצבאי נטען כי רובה המוחלט של האוכלוסייה שבע רצון מתפקודה, שנה וחצי אחרי ההפיכה. בינתיים, המנהיג חיבר שיר לעידוד התושבים: "אם נשלב ידיים, נגשים את החלום"

ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן-אוצ'ה בביקור בקמבודיה, דצמבר 2015. רויטרס
ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה/רויטרס

החונטה הצבאית בתאילנד, שהשתלטה על המדינה בהפיכה צבאית בשנה שעברה וגררה ביקורת חריפה נגד שלטונה, ערכה סקר שלדבריה העלה כי 99% מהתושבים מרוצים מביצועה. הרשות הלאומית לסטטיסטיקה פרסמה את התוצאות יממה לפני שהממשלה אמורה לפרסם את הדוח הסוקר את ביצועיה השנתיים.

שליטי המדינה, שהדיחו את ממשלתה של יינגלאק צ'ינוואט במאי אשתקד, מפקחים על כלי התקשורת ואסרו על כינוסים פוליטיים. הם הבטיחו להחזיר את היציבות לתאילנד, שסבלה מחודשים ארוכים של מחאות אלימות.

ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה מנסה מאז ההפיכה לשפר את מצבם רוחם של האזרחים המתוסכלים, בזמן שעיתונאים, אנשי אקדמיה ופעילי אופוזיציה שמחו נגד השלטון נעצרו. הרמטכ"ל לשעבר כתב השבוע שיר לכבוד סוף השנה, ששמו "משום שזאת תאילנד" בניסיון להעלות את המורל בקרב התושבים.

"יש לי רק שתי ידיים ולב אחד. זה עשוי שלא להספיק כדי להפוך חלום למציאות", נכתב בשיר. "ואולם, אם נשלב ידיים וננשום יחד, היום שלו אנו מייחלים לא רחוק".

עוד ידיעות מהעולם
אחרי יותר מ-60 שעות: חולץ נער שנקבר במפולת הזבל בסין
אמנסטי: ייתכן שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה בסוריה

"החולצות האדומות", תומכי הממשלה בתאילנד, בהפגנת תמיכה בבנגקוק בראש הממשלה יינגלאק צ'ינוואט, מאי 2014. AP
מחאה נגד החונה הצבאית בבנגקוק במאי אשתקד/AP

לא ברור אם מילות השיר מתייחסות לבחירות הכלליות, שאותן הבטיח הצבא לקיים עד 2017 כחלק ממפת דרכים סבוכה שיכולה להידחות בכמה נקודות. שיר קודם שכתב המנהיג הצבאי נקרא "להחזיר את השמחה לעם" והוא מושמע לעתים קרובות בכלי התקשורת הממלכתיים.

בסקר נמצא כי 98.9% מהנשאלים השיבו כי הם בטוחים ביכולתה של הממשלה לפתור את בעיותיה של הממלכה וכי 99.3% השיבו כי הם מרוצים מביצועיה הכללים. עם זאת, יותר ממחציתם אמרו כי היא היו רוצים לראות ירידה במחירים.

הכלכלה המקומית סבלה מקשיים בשנה החולפת וקרן המטבע הבינלאומית קיצצה את תחזיות הצמיחה של המדינה מ-4% ל-3.2%. חוסר בהשקעות פרטיות, בין היתר בשל אי-היציבות הפוליטית, פגעו בכלכלת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully