וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: ייתכן שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה בסוריה

23.12.2015 / 8:26

בדוח של ארגון זכויות האדם נקבע כי מאז החל המבצע לפני שלושה חודשים הותקפו אזורי מגורים במכוון ונהרגו 200 תושבים. "נגרם הרס מאסיבי לאזורי מגורים ולמתקניים רפואיים"

עריכה: טומי שלז שפריר

ייתכן שרוסיה ביצעה פשעי מלחמה במהלך המערכה האווירית של בסוריה – כך קובע דוח חדש של "אמנסטי אינטרנשיול" שפורסם הלילה (רביעי). זאת בעקבות מספר האזרחים שנהרגו כתוצאה מתקיפותיה ברחבי המדינה מאז החלה במעורבותה במלחמת האזרחים בחודש ספטמבר האחרון. מוסקבה מכחישה שהיא פוגעת ביעדים אזרחיים וטוענת שהיא נמנעת מלתקוף אזורי מגורים.

"ההפצצות הרוסיות בסוריה הרגו מאות אזרחים וגרמו להרס מאסיבי של אזורי מגורים, פגעו בבתים, במסגד ובשוק עמוס, כמו גם במתקנים רפואיים, בהתקפות שמצביעות על הפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי", נכתב בדוח.

עוד נטען כי בשלושת החודשים שבהן מנהלת מוסקבה את המבצע להצלת משטרו של בשאר אסד נהרגו 200 תושבים, לעומת כמה עשרות לוחמים בודדים. הדוח, שמתמקד בשש תקיפות במחוזות חומס, אידליב וחאלב, התבסס על ריאיונות עם עדי ראיה ועם ניצולים כמו גם על סרטונים ועל תמונות שתיעדו את הרגעים שאחרי ההפצצות.

"נראה שההתקפות כוונו ישירות נגד אזרחים או מטרות אזרחיות בתקיפות של אזורי מגורים, שבהם לא היו מטרות צבאיות ברורות, ואפילו של מתקנים רפואיים", אמר פיליפ לות'ר, האחראי על המזרח התיכון ועל צפון אפריקה בארגון. "התקפות אלו עשויות להוות פשעי מלחמה".

ממשרד ההגנה במוסקבה טרם נמסרה התייחסות לדוח ומשרד החוץ מסר כי הוא עדיין לומד את הפרטים.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו שוחח עם פוטין: "נמשיך לתאם מהלכים בסוריה"
בישראל מאשרים: פונו רוב אנשי משמרות המהפכה האיראניים מסוריה

גופות של אזרחים שנהרגו בתקיפה שיוחסה לחיל האוויר של רוסיה בעיר אידליב, צפון סוריה, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
ופות של אזרחים שנהרגו בתקיפה שיוחסה לחיל האוויר של רוסיה בעיר אידליב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully