וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים זועמים על גוגל: "הסרתנו מהמפות - זיוף ההיסטוריה"

פורום העיתונאים הפלסטינים גינה את גוגל לאחר שהסירה את "פלסטין" מהמפות שלה, וקרא לה לחזור בה מהמעשה. לטענתם, "זהו חלק מהתכנית הישראלית לבסס את שמה כמדינה לגיטימית"

גוגל מגדירה את מזרח ירושלים בתור פלסטין. גוגל מפות, צילום מסך
איפה נמצאת גבעת התחמושת? "פלסטין" במפות גוגל ב-2014/צילום מסך, גוגל מפות

פורום העיתונאים הפלסטינים גינה בסוף השבוע את ענקית החיפוש גוגל, לאחר שזו הסירה את "פלסטין" מהמפה שלה בשבוע שעבר. בהודעה שפורסמה אתמול נכתב כי החלטת גוגל היא "חלק מהתכנית הישראלית לבסס את שמה כמדינה לגיטימית לדורות הבאים ולבטל את פלסטין אחת ולתמיד".

עוד נכתב כי "המהלך נועד גם לזייף את ההיסטוריה, הגיאוגרפיה, כמו גם את זכותו של העם הפלסטיני על מולדתם, וכן ניסיון כושל להשפיע על זיכרון הפלסטינים, הערבים והעולם כולו". הפורום הוסיף כי הצעד נעשה "בניגוד לכל הנורמות והמוסכמות הבינלאומיות", והדגיש כי גוגל צריכה לחזור בה מהמעשה.

עוד בוואלה! NEWS:
עם כאפייה בקמפוס: "תמיד אומרים לי 'תראה מה העם שלך עושה'"
תיעוד מיוחד: לוחמי גדוד ברדלס באימון לוחמה בשטח בנוי ב-360°
"גנבו רכב ורצחו נער תמים": נמשך החיפוש אחר הנהג הפוגע בנתניה

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
הנהלת פייסבוק סגרה עמודים התומכים בחמאס. אנשי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

בחודש שעבר הייתה זו חברת פייסבוק שהורידה עמודים פלסטיניים. אתרי אינטרנט המזוהים עם חמאס דיווחו כי הנהלת פייסבוק סגרה דפים רבים "התומכים בחמאס ובהתנגדות הפלסטינית". בין הדפים שנסגרו נמצאים עמודי הפייסבוק של התנועה האסלאמית בכלל מחוזות הגדה, דף החדשות "אמאמה" ודפי תאי הסטודנטים האסלאמיים של אוניברסטיאות אלנג'אח, ביר זית, אלקודס, חברון, אוניברסיטת בית לחם ועוד.

נוסף על כך, הזהירה הנהלת פייסבוק עשרות פעילים המנהלים את העמודים הללו. לפי דיווח באתר "אמאמה", המזוהה עם חמאס, סגרה הנהלת פייסבוק את הדפים לאחר סדרת פגישות שקיימו בכירים בחברה עם בכירים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully