וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: לוחמי גדוד ברדלס באימון לוחמה בשטח בנוי ב-360°

5.8.2016 / 18:20

ברדלס הוא אחד משלושה גדודים מעורבים בצה"ל, בהם משרתים כתף אל כתף לוחמים לצד לוחמות. כעת נשקלת הקמת גדוד נוסף במתכונת דומה. בשבועות הקרובים יוצבו לראשונה לוחמי הגדוד בגזרה מבצעית

צפו בסרטון ב-360 מעלות בסמארטפון:

השינויים במזרח התיכון והתפשטות ארגוני הג'יהאד העולמי הובילו את צה"ל להקמת שני גדודי הגנת גבולות נוספים: ברדלס ואריות הירדן, שמצטרפים לגדוד הוותיק קרקל. צה"ל הכריז לאחרונה על הקמת גדוד משולב רביעי שיצטרף לשלושת הגדודים הקיימים ולא מן הנמנע שיחד הם יהפכו לחטיבה סדירה נוספת בצה"ל.

הייעוד של גדוד ברדלס הוא הגנה על הגבולות בעוצבת אדום, בדגש על גבול ירדן. הפלוגה הראשונה של הגדוד התגייסה לפני שנה ובעוד חודש תסיים את מסלול ההכשרה.

עוד בוואלה! NEWS:
קצב "לא הכיר בעבירות המין" – אז למה המליצה הרשות לשיקום האסיר לשחררו?
תבעה את העירייה בגלל תחנת אוטובוס מצחינה - וזכתה בשקל אחד
אובמה: "צה"ל מודה שהסכם הגרעין עובד ושינה את כללי המשחק"

לוחמות של יחידת קרקל. דובר צה"ל
מוכשרים להגנת גבולות. לוחמות בגדוד קרקל, 2014/דובר צה"ל

מפקד הגדוד, סגן-אלוף עידו אסרף, בוגר חטיבת גבעתי, אמר כי הלוחמים והלוחמות מוכשרים במיומנויות של גדודי חי"ר קל, בהם קליעה, כושר גופני ברמה גבוהה ושדאות. במסגרת הכשרתם לומדים החיילים איך להתמודד עם אתגרי הלחימה בשטח מדברי ובשטח פתוח. "הגדוד לא מכשיר את הלוחמים להגנה על גזרה מסוימת, אלא להגנת גבולות באופן כללי, בדגש על אירועים חריגים", הוסיף אסרף.

ראשוני המתגייסים לגדוד יצאו לאחרונה לאימון בשטח בנוי בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי, ותועדו באמצעות צילום ב-360 מעלות. בשבועות הקרובים הם יקבלו לראשונה גזרה מבצעית ויגנו על הגבול.

  • עוד באותו נושא:
  • קרקל
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully