וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע את האסון הבא": Waze תזכיר להורים להוציא את ילדיהם מהרכב

5.8.2016 / 19:30

משתמשי האפליקציה יוכלו לקבל התראה עם הגיעם ליעד, שלא לשכוח את הילד במושב האחורי. "כל אתרי החדשות ואתרי הספורט שולחים לנו מלא התראות. זאת מבחינתי התראת זהב", טען חזי שם-טוב, נהג ואב לשניים

צילום: ירון רבינוביץ' מעיתון "הצבי" ערד, בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

(בחודש שעבר: תינוקת בת שמונה חודשים מתה לאחר שנשכחה ברכב בערד)

מפתחי אפליקציית הניווט ודיווחי התנועה הישראלית Waze שחררו בימים האחרונים עדכון חשוב למשתמשים: תזכורת "ילד ברכב". זאת, לנוכח שרשרת האסונות בהם נשכחו ילדים ברכבי הוריהם בימי הקיץ החמים. משתמשי האפליקציה יוכלו מעתה לבחור באפשרות התראה ש"תקפוץ" בצג הטלפון החכם בסיום הנסיעה ותזכיר להם להוציא מהרכב את ילדיהם שחגורים במושב האחורי.

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים שפורסמו בחודש שעבר עולה כי בשנים 2008- 2016 אירעו כמעט 400 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות ונעילה ברכב. בשלושה מכל ארבעה מקרים היו מעורבים פעוטות עד גיל שלוש. עוד עולה מהנתונים כי מרבית המקרים, 93% מהם, התרחשו בקרב האוכלוסיה היהודית. לפני כחודש עלתה יוזמה דומה מצד מפתחי אפליקציית החנייה "פנגו" להזכיר למשתמשים כי ילדם נשאר ברכב.

עוד בוואלה! NEWS:
משרד הביטחון לאובמה: הסכם הגרעין - כמו עם הנאצים
שליש מהגלידות - של יוניליוור: כך תצלח החברה את פרשת הדגנים
"גנבו רכב ורצחו נער תמים": נמשך החיפוש אחר הנהג הפוגע בנתניה

ילדים ברכב. ShutterStock
קרוב ל-400 מקרים של השארת ילדים ברכב בשמונה השנים האחרונות/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדי בוקר אני מסיע את הילדים לגנים שלהם", מספר יהונתן ליבוביץ', ראש צוות בחברת אינטרנט, אב לשני בנים בני 3 ו-5 מראשון לציון. "יחד עם שגרת החיים הלחוצה, פקקי התנועה, שיחות הטלפון עם צוות העובדים והחום הכבד בעונה הזאת של השנה, טוב מאוד שיש עוד מישהו שמסייע לנו לא לשכוח לרגע את היקרים שלנו", הוסיף.

"חבל שהיינו צריכים להגיע לזה בכלל, חלק מההורים של היום שוכחים את הזכות והאחריות הרבה שניתנה להם ביום שילדיהם הגיחו לאוויר העולם", אומרת חמוטל שמעון, גננת ואם לשלוש בנות מהרצליה. "המחשבה שתוכנת מחשב תהיה זאת שתזכיר לי לא לשכוח את ילדיי ברכב מרתיחה אותי. אנשים כאלה אין להם זכות להיות הורים, שיחזירו עכשיו את המפתחות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חזי שם-טוב, נהג הובלות, ואב לשני מתבגרים מאור-יהודה דווקא מברך על העדכונים באפליקציה. "כל אמצעי שיסייע לנו למנוע את האסון הבא מבחינתי מבורך", אמר. לדבריו, הוא נוסע עם האפליקציה פתוחה בטלפון כל היום. "אני גם ככה בדרכים עם נסיעות ולקוחות, גם ככה כל אתרי החדשות ואתרי הספורט שולחים לנו מלא התראות, אז עוד התראה אחת, זה לא נורא - זאת מבחינתי התראת זהב", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully