וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהגלידות בארץ - של יוניליוור: כך תצלח החברה את פרשת הדגנים

5.8.2016 / 18:00

מדיניותו של התאגיד גורמת לכך שרוב הצרכנים לא מקשרים בין מותגי מזון והיגיינה שונים השייכים ליוניליוור - אך לא מזוהים עמה. כעת, סביר שמכירות דגני הבוקר של "תלמה" יצללו, אך הקונצרן לא יפסיד יותר מנתח זעיר מהכנסותיו

צילום: שי מכלוף, עריכה: אוהד פיטר

אחת מכל שלוש גלידות שנאכל בקיץ הקרוב תהיה ככל הנראה מתוצרת יוניליוור – אך חלקן לא מזוהות בידי הצרכנים כשייכות לתאגיד הענק. החברה האנגלית-הולנדית עומדת מאחורי כ-400 מותגים המוכרים בכל משק בית בתחומי המזון וההיגיינה, ומגלגלת מחזור מכירות אדיר ממדים של יותר מ-53 מיליארד דולר לשנה. הקונצרן אמנם מתגאה בכך שבכל יום משתמשים שני מיליארד משקי בית לפחות באחד ממוצריה, אך מעטים מהלקוחות יודעים לחבר בין השם יוניליוור לבין המוצרים שהם רוכשים.

כך למשל, על אף שייתכן שהקונים במרכולים השונים יבחרו להתרחק מדגני הבוקר של יוניליוור ושל המותג המוכר "תלמה", חלק אינם מודעים לכך ש"גלידת שטראוס" גם היא שייכת לקונצרן הגדול. אמנם לפני שנתיים השלימה חברת "שטראוס" את מכירת מפעל הגלידות שלה, אך במסגרת העסקה קיבלה יוניליוור זכות להמשיך ולהשתמש במותג החזק למשך כמה שנים.

עוד בנושא:
שר הבריאות מאיים: "יוניליוור שיקרה - נשקול להסיר את רישיונה"
צרכנים זועמים על תלמה-יוניליוור בעקבות הזיהום בדגני הבוקר
יוניליוור התנצלה על פרשת הזיהום בקורנפלקס: "נפיק לקחים"

סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
אריזות פסולות במחסן יוניליוור בערד, היום/שי מכלוף

העובדה כי רובנו לא נדע לומר אם המוצר שרכשנו שייך לתאגיד יוניליוור היא תוצאה של מדיניות מחושבת, המשתלמת לחברת הענק במקרים כמו הפרשה האחרונה – שבה נחשדים דגני הבוקר של חברת "תלמה", השייכים ליוניליוור, בזיהום מסוג סלמונלה.

המוצרים השונים של יוניליוור משווקים כמותגים נפרדים ששם היצרן מופיע עליהם, אם בכלל, באותיות קטנות מאד. המגוון הגדול של המוצרים ופיזורם על פני תחומים שונים הופכים את הקונצרן לחסין כמעט מפני פגיעה עסקית משמעותית כתוצאה מתקלות כמו אלה שקרו בישראל.

בעקבות הסערה האחרונה, סביר שמכירות מותגי "קורנפלקס של אלופים" ו"קוקומן", המסתכמות בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה, ייפגעו. עם זאת, רוב הצרכנים לא יקשרו את דגני הבוקר המזוהמים עם מותגי היגיינה כמו "בדין" או "דאב" שמייצרת החברה, וגם לא עם מוצרי מזון כמו שלגוני "מגנום", שוקולד "ורד הגליל", מרגרינה "מזולה" או מותג החטיפים "בייגל אנד בייגל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
אריזות קורנפלקס פסולות למאכל במחסן יוניליוור בערד, היום/שי מכלוף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הסיכוי הנמוך לפגיעה משמעותית בעסקיה, שיטת הפרדת המותגים אינה מבטיחה ליוניליוור הגנה מוחלטת מפני "הדבקה" בין מותגים. חברות רב-לאומיות נוהגות להשליט סטנדרטים אחידים על מפעליהן, ועל כן התקלה שהתגלתה במפעל דגני הבוקר עלולה להעיד על בעיה במערכות הבקרה ובהתנהלות התקשורתית של הקבוצה כולה, גם אם הקישור אינו מגיע לתודעת הצרכנים.

לנוכח צריכת הגלידות הגבוהה בחודשי הקיץ הלוהטים, גורמים בחברת "שטראוס" הביעו הבוקר תקווה שהתקלה לא תקושר עם המותג, שלו אין כל קשר עם פרשת הזיהום בקורנפלקס. למרות זאת, לא מן הנמנע כי החברה תשקול בזמן הקרוב להפסיק את השימוש במותג "גלידות שטראוס" בידי חברת הענק.

סניף רמי לוי בחדרה, לאחר ההודעה של תלמה לפיה התגלתה סלמונלה בכמה ממוצריה. שלומי גבאי
דגני הבוקר של יוניליוור במרכול בחדרה/שלומי גבאי

בעקבות הודעתה של יוניליוור לפיה יצאו לשוק דגני בוקר המזוהמים בסלמונלה, התייחס משרד הבריאות לפרשה ואיים על החברה בצעדים משפטיים, ובהם איסור ההיתר של המשרד על מוצרי המזון שלה. כמו כן, המשרד הודיע על הקמת צוות מקצועי שייצא לערוך ביקורת מקיפה במפעל יוניליוור, ובעקבותיה יוחלט על הצעדים שיינקטו נגד החברה.

הצוות יבדוק כיצד זלגו לשוק המוצרים המזוהמים, ייטול דגימות החשודים כמזוהמים ודגימות ממוצרים מפס הייצור. משרד הבריאות הדגיש כי אין עלייה בתחלואה בסלמונלה, וכי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים, ועלול לגרום רק לשלשולים או לחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully