וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 20 אסירים סונים הוצאו להורג לאחר שהורשעו בטרור

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הקבוצה נתלתה ביום אחד, כחלק מהמשך המגמה בעלייה במספר עונשי המוות במדינה. ארגוני זכויות אדם טוענים כי הם לא זכו למשפט הוגן: "ההודאה הוצאה בכפייה"

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

(רוחאני מאשים את המעצמות בהפרת הסכם הגרעין)

איראן תלתה 20 אסירים סונים שהורשעו בעבירות טרור - כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת במדינה. לפי הדיווח, הקבוצה שהוצאה להורג ביום שלישי הייתה אחראית לרצח של נשים וילדים בין 2009 ל-2011. התובע הכללי מוחמד ג'וואד מונתזרי סיפר לטלוויזיה המקומית כי האסירים היו מהאזורים הכורדים והיו חברים בארגון הקיצוני "תווחיד וג'יהאד".

ארגוני זכויות אדם ביקרו את הוצאתם להורג של האסירים, מאחר שלטענתם הם לא זכו למשפט הוגן. הארגון "הקמפיין הבינלאומי לזכויות אדם באיראן", שבסיסו בארצות הברית, אמר כי אחד מהאסירים שנתלו סיפר כי כל התיק נגדו נבנה על בסיס הודאה שהוצאה ממנו בכוח. משפחותיהם של המורשעים, כך לפי הארגון, לא הורשו לבקר את קרוביהם בטרם הם הוצאו להורג.

לפי ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי, הרפובליקה האסלאמית הוציאה להורג לפחות 977 בני אדם בשנה שעברה. לפי הארגון, בשנה שעברה חלה עלייה משמעותית במספר עונשי המוות שבוצעו במדינה וכי בתי המשפט לא פועלים בשקיפות ובעצמאיות.

איראן דורגה במקום השני בעולם במספר ההוצאות להורג, שנייה רק לסין שבה הוצאו להורג יותר מאלף איש. לפי הארגון, במקום השלישי נמצאת פקיסטן, שהוציאה להורג 326 איש ואחריהן ערב הסעודית עם 158.

לקריאה נוספת בנושא
עונש מוות לאיש עסקים איראני שהורשע במעילת מיליארדי דולרים
אמנסטי: "עלייה חסרת-תקדים במספר ההוצאות להורג באיראן"

הוצאה להורג באיראן, 2011. AP
אדם מוצא להורג באיראן, 2011/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully