וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מוות לאיש עסקים איראני שהורשע במעילת מיליארדי דולרים

6.3.2016 / 13:50

בית משפט במדינה הטיל את העונש על באבכ זנג'אני, שגרף לכיסו הון רב מעסקאות נפט שבוצעו למען הממשלה דרך חברות קש והורשע ב"הפצת שחיתות על פני האדמה". הוא יכול לערער על הפסיקה

המיליארדר האיראני באבכ זנג'אני. פייסבוק, צילום מסך
איש העסקים האיראני באבכ זנג'אני/צילום מסך, פייסבוק

בית משפט באיראן הטיל עונש מוות על איש העסקים באבכ זנג'אני ועל שני שותפים שלו בגין מעילה - כך נמסר היום (ראשון) מדוברות בית המשפט במדינה. המקרה זכה לתהודה גדולה בשל הסיוע שהעניק המיליארדר לממשלה בניסיונותיה להתחמק מהסנקציות המשתקות שהוטלו על תעשיית הנפט ברפובליקה האסלאמית. המורשעים יכולים לערער על הפסיקה.

בית המשפט הרשיע את הנאשמים ב"הפצת שחיתות על פני האדמה", עבירה נושאת עמה עונש מוות במדינה המובססת על ההלכה האסלאמית. הם נדרשו גם לשלם את ארבע מסכום הכספים שלכאורה גרפו לכיסם. התביעה טענה כי זנג'אני חייב לממשלה כ-2.7 מיליארד דולר, כספים שהשיג מעסקות נפט שבוצעו בשם משרד האנרגיה במדינה.

בעבר סיפר איש העסקים כי הצליח להשיג מיליארדי דולרים בעסקאות נפט שבוצעו דרך רשת של חברות קש, שהשתרעו מטורקיה ועד מלזיה ולאיחוד האמירויות הערביות. בריאיון למגזין מקומי תיאר כיצד צבר הון בסך של עשרה מיליארד דולרים.

בחודש ינואר יצאה איראן מבידוד ארוך שנים בעקות יישום הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ביולי אשתקד. ארצות הברית והאיחוד האירופי ביטלו את העיצומים הכלכליים שהושתו על המדינה בעקבות תכנית הגרעין של טהראן, בתמורה להגבלתה ולפיקוח הדוק עליה.

עוד ידיעות על איראן
עוף החול התרומם שוב: רוחאני הוא לא המנצח היחיד בבחירות באיראן
הנטישה הסעודית: לבנון הפכה לכלי במשחקי השליטה במזרח התיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully