וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע הדקירה בלונדון: תיירת ישראלית נדקרה על ידי צעיר מעורער בנפשו

דנה ירקצי וסוכנויות הידיעות

4.8.2016 / 13:53

בן 19 ממוצא סומלי דקר הלילה באופן אקראי שישה אנשים, ובהם אזרחית אמריקנית שנהרגה וחמישה שנפצעו, בכיכר ראסל. הישראלית שוחררה מבית החולים. בשלב זה אין חשד לטרור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מארק רוולי, בכיר במשטרת לונדון, הודיע היום (חמישי) כי בין חמשת האנשים שנפצעו הלילה באירוע הדקירה במרכז לונדון נמצאת תיירת ישראלית. משרד החוץ אישר את הדברים, ומסר כי התיירת שוחררה מבית החולים. עוד מסר רוולי כי באירוע נהרגה אזרחית אמריקנית בשנות ה-60 לחייה, וכי יתר הפצועים הם אזרחי בריטניה, ארצות הברית ואוסטרליה.

"בשלב זה אנו מאמינים כי הקורבנות נבחרו באופן אקראי ולא מכוון", מסר רוולי. לדבריו, הדוקר, צעיר בן 19 שנוטרל בזירה באמצעות אקדח הלם (טייזר), הוא אזרח נורבגיה ממוצא סומלי. הוא הדגיש כי על פי הידוע בשלב זה הצעיר מעורער בנפשו ועד כה אין ראיות לכך שדעותיו הקצינו לאחרונה וכי הוא התכוון להוציא לפועל מתקפת טרור.

"למרות שהחקירה טרם הושלמה, מהחקירה שבוצעה עד כה עולה כי הגורם למתקפה הוא המצב הנפשי של הדוקר", הדגיש רוולי. הוא ציין כי המשטרה תחקרה את החשוד ואת משפחתו, וערכה חיפוש בביתו. "הבוקר ערכנו חיפוש בכמה כתובות בצפון לונדון, ונמשיך לערוך חיפושים בדרום לונדון. עד כה לא מצאנו הוכחות לכך שהמניע של החשוד הוא טרור", הדגיש.

עוד כתבות מהעולם:
מנהיג בוקו חראם שהודח בידי דאעש: "מינו בוגד"
קלינט איסטווד מגן על טראמפ: "דבריו גזעניים? תתגברו על זה"
רגעי האימה במטוס שהתרסק בדובאי: "עזבו את הכול, תקפצו"

זירת אירוע הדקירה, כיכר ראסל, לונדון. 4 באוגוסט 2016. רויטרס
זירת האירוע בלונדון, הבוקר/רויטרס

לפי המשטרה המקומית, הדוקר הגיע אל אזור כיכר ראסל, הסמוכה למוזיאון הבריטי, והחל לדקור את העוברים והשבים. אחת הנשים שדקר נפצעה פצעים אנושים ומותה נקבע בהמשך. עד כה שוחררו מבית החולים שלושה פצועים, בהם כאמור התיירת הישראלית.

הדוקר הובהל לבית החולים לאחר מעצרו וכעת הוא מוחזק בתחנת המשטרה בדרום לונדון. משרד החוץ של נורבגיה מסר כי החשוד היגר לבריטניה ב-2002, וכי המדינה תסייע בחקירת האירוע. "נסיע למשטרה הבריטית באמצעות מידע וכל דבר שהם יידרשו לו", נמסר בהודעת המשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת אירוע הדקירה, כיכר ראסל, לונדון. 4 באוגוסט 2016. רויטרס
פרחים בזירת האירוע, הבוקר/רויטרס

לאורה גומז, תיירת מספרד שהייתה עדת ראייה לאירוע, סיפרה: "ראינו אישה מחזיקה את צד גופה בידיה. היא רצה וצעקה 'אני צריכה להגיע לבית החולים'. אדם שנראה כבן 60 ואישה נוספת עצרו מונית וסייעו לה".

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, התייחס לאירוע וקרא לתושבי העיר להישאר רגועים. "ביטחונה של לונדון הוא בראש סדר העדיפויות שלי", הדגיש. " אני קורא לכל התושבים להישאר רגועים, אך להיות עירניים. בבקשה דווחו על כך דבר חשוד למשטרה".

אתמול הודיעה משטרת לונדון כי 600 שוטרים יתגברו את האבטחה בעיר, עקב הפיגועים האחרונים באירופה. בהודעה צוין כי אין איום נקודתי על העיר. כיכר ראסל הייתה אחד ממוקדי מתקפת הטרור ברכבת התחתית של לונדון בשנת 2005.

אישה נהרגה וחמישה נפצעו מדקירות בכיכר ראסל שבלונדון 4.8.16. טוויטר (@ShaunMMurray), אתר רשמי
כוחות המשטרה בכיכר ראסל, הלילה/אתר רשמי, טוויטר (@ShaunMMurray)
זירת אירוע הדקירה, כיכר ראסל, לונדון. 4 באוגוסט 2016. רויטרס
שוטר בכיכר ראסל, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully