וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג בוקו חראם שהודח בידי דאעש: "מינו בוגד"

הארגון הקיצוני הודיע במפתיע על החלפת אבו באכר שכאו באיש חדש - אבו מוסאב אל-ברנאווי. המנהיג הקודם פרסם בתגובה הקלטה קולית שבה תקף את ההחלטה, שעל פי הערכות מסמלת את התגברות השליטה של דאעש בארגון הניגרי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: 19 הרוגים בפיגוע התאבדות בשוק בצפון קמרון, מרץ האחרון)

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודיע אתמול כי אבו מוסאב אל-ברנאווי הוא המנהיג החדש של ארגון הטרור בוקו חראם, הפועל בניגריה ונשבע אמונים לארגון הקיצוני בשנה שעברה – דבר שהעלה תהיות רבות בעולם לגבי גורלו של אבו באכר שכאו, שהנהיג את הארגון מאז שנת 2009. היום (חמישי) פרסם שכאו הקלטה קולית באורך של 10 דקות, ובה הוא הדגיש כי הוא עדיין נמצא בשורות הארגון, וכי ברנאווי הוא "בוגד", שתומך בחיים בחברה שאינה מוסלמית.

ההכרזה על מינויו של אל-ברנאווי הגיעה במסגרת ריאיון עמו שפורסם בעיתון השבועי של דאעש, א-נבא. בריאיון יצא אל-ברנאווי נגד מדיניותו של שכאו, ואמר כי הוא לא תומך בתקיפת מסגדים ובביצוע פיגועים בשווקים העמוסים במוסלמים. לדבריו, "יש לפוצץ כל כנסייה שאנו יכולים להגיע אליה, ולהרוג את כל אלה השייכים לאומת הצלבנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין בחיים. שכאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוקו חראם, הפועל להקים מדינת הלכה מוסלמים בצפון-מזרח ניגריה, הצליח לכבוש שטחים רבים בסוף 2014, אך צבא המדינה ביחד עם צבאות מדינות שכנות נחלו הצלחות בחודשים האחרונים בהסגתו. יש הטוענים כי ההכרזה של דאעש עשויה להצביע על כך שבוקו חראם פנה לארגון הקיצוני לקבלת סיוע נוכח התבוסות הקשות, וייתכן שכעת הוא מחזיק בשליטה רבה יותר בארגון הניגרי. כמו כן, ביוני האחרון, גורם בכיר בצבא ארצות הברית אמר כי בוקו חראם נמצא בפילוג משמעותי, ורבים מתנגדים לשכאו בשל כישלונו להישמע להוראות דאעש.

בריאיון עם אל-ברנאווי לא נכתב מה עלה בגורלו של שכאו, ורבים טענו כי הוא נהרג. מותו של שכאו דווח בכמה מקרים בעבר על ידי הצבא הניגרי, אך הוא שב ומופיע בסרטונים כדי להוכיח שהוא נמצא בחיים.

פיגוע של בוקו חראם בשוק בקר בצפון-מזרח ניגריה. 2 ביוני 2015.. AP
הארגון דוגל בפיגועים המונים. מתקפה של הארגון בשוק בצפון-מזרח ניגריה/AP

אלפי בני אדם נהרגו בשנים האחרונות במתקפות הארגון, הדוגל בפיגועי ראווה במקומות עמוסים ולעיתים משתמש בבני ובנות נוער כמחבלים מתאבדים. נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי הכריז מלחמה נגד הארגון, אך על אף התבוסות האחרונות, בוקו חראם עדיין מוציא לפועל פיגועי התאבדות בצפון-מזרח ניגריה, כמו גם במדינות השכנות קמרון, ניג'ר וצ'אד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully